Alla inlägg under februari 2009

Av Maria - 18 februari 2009 10:02

Denna vecka har vi sportlov här i Karlskoga... Dom två minsta följde med farmor och farfar till stugan i Sunne....Till min stora förtjusning så tog Jollan med sig Svarta monstret så det har varit väldigt lungt här hemma:-) Halelujah moment... Jag har haft sovmorgon och sovit till 08.00 två dagar i rad och det har varit så skönt.......

Idag är det så grått och trist ute:-( jag ska ta med mig några av hundarna och åka upp till pappa och Eva och ta en promis.


Jag ska fixa en tvättmaskin först och byta duk i köket:-) Kanske ta ner gardinerna också och släppa in lite ljus igen:-)


Det visar sig:-)


Hej hopp!

Av Maria - 16 februari 2009 21:43

Idag har jag gjort en god gärning! Kan ni gissa vad jag har gjort?

 Fritt fram för fria spekulationer:-)


Jag tycker att det var lite tråkigt att ingen gav mig svar/förslag på mina frågor från igår eller hade åsikter om mina tankar vad det gällde avel..... Men, men det kommer väl:-)


Idag är Kaspelix Grace Kelly "Kelly" parad med Super Play's Autumn Blow. "Micki".  Kelly är en tik efter Bubblan och den finske hanen som jag var över och parade med. Ser så fram emot denna kull:-) Jag vet vem som borde ha en hund ifrån den här kombinationen.... Jag får nog se till att det kommer en dit :-)


Idag har Pajen duschat med mig:-) Han är ju en sån där go kille som gör som "mamma" säger och när jag ropar så kommer han:-) även idag när jag stod i duschen så kom han när jag ropade på honom... Sen blev det schamponering :-( inte vad Pajsingen hade räknat med..... Men nu luktar han så gott efter att ha använt clerasil mjällschampo.. ( det var den billigaste varianten som han fick prova på) Salongsschampot vill jag behålla för mig själv ;-)


Hej Hopp......

Av Maria - 15 februari 2009 21:44

1. Hur tidigt får man använda en hane i avel?


2. Är det ok att använda en hane som är mellan 7-10 månader?


Det innebär att om man använder den hanens avkomma när den är lika gammal så har vi kanske 4 generationer på kanske <14 månader !?


3. Vad innebär det för rasen om man kortar ner generationsintervallen?


4. Inavelsgraden hur viktig är den för rasens framtid?


Svaret på tidigare inlägg är en pudel:-)


Hej hopp



Av Maria - 15 februari 2009 07:59

nästan alltså, har det gått sen min pappa blev sambo igen:-)

Och på den månaden har det hänt saker ska ni veta:-)) Dom har målat, bytt mattor och fixat nya möbler. Sovrummet blev sååå fint! Eva har verkligen sinne för stil.

Igår när jag var på årsmöte så var Joel och Joline hos Eva. Joel fullkomligt dyrkar Eva. Joel älskar musik och som pricken över i så kan Eva spela dragspel och har en keybord och en puka....... Joline som har sina hästar där fick ju rida hela dagen igår så då var ju lyckan gjord!


Tack Eva för att du finns!


Hej hopp

återkommer senare om några hundfrågor...

Av Maria - 14 februari 2009 21:28

Tjaba!


Det var ett jättebra årsmöte:-) Vi fortsätter med samma styrelse:-) Roligt med fortsatt förtroende:-) Tack alla!! Idag har jag lagat kyckling med potatisgratäng:-) Mannen tog paus i övertidsarbetet och kom hem och käkade.. Sen hjälpte han mig med att köra upp och lasta ur höet som vi i panik var iväg och lastade igår kväll.... Så nu ligger han på plus igen;-) Puss på dig, love you! Sen rusade jag iväg och hämtade Kelly... lagom hem för att bänka sig framför melodifestivalen:-) Heja lili och sussie:-) och Måns förstås:-)


Hej Hopp!

Av Maria - 14 februari 2009 08:44

Det är alltid lika roligt att träffa alla glada människor som kommer dit:-) Prisutdelning till årets hund mm. 


Idag har vi -24 grader kallt här. Solen skiner och det är jättefint ute:-)


Jag måste säga att det är underbart när 14-åringen kommer fram, kramar om en och säger: Förlåt! Jag älskar dig mamma:-) (Så nu är ingen i familjen till salu) (Inte vad jag vet dom kanske har lagt ut mig på blocket ;-)


Hej Hopp!


Är tillbaka i eftermiddag...



Av Maria - 13 februari 2009 22:35

Jag hade skrivit ett inlägg men det ville tydligen inte vara med:-(((


O-kullen blir antagligen p/s så nu sitter jag och funderar på namn...... Anti kommer med många förslag...... Säger inge mer:-)


Hej hopp...

Av Maria - 13 februari 2009 07:51

är ingen bra dag:-(( Igår blev jag osams med mannen, sonen på 16 och sonen på 14.....(återigen Yeack!!)

iofs så sonen på 16 gick bara omkring och var vrång så till slut så blev jag också det (moget va!?) och jag är 36??? Men glöm inte att jag är vädur (bra försvar det där med väduren hela tden:-) Mannen ska vi bara inte prata om :-( Och den lilla 14åringen ja, det är en story för sig:-) Han var jag så arg på igår så jag trodde att snön skulle smälta..... Men imorse så är alla som vanligt utom jag som är som en atombomb! (men det kanske är som vanligt för mig;-) Idag har vi städdag, dubbelyeack! men jag har faktiskt redan börjat :-) Duktig va? jag har vikt tvätt två hela tvättkorgar med tvätt har jag fixat... Så nu ska jag springa ner och fixa några maskiner till.... Vi har två tvättmaskiner det är jättebra faktiskt.. Jag tvättar alla hundtillbehör i den ena:-))


Men jag tyckte ju att det var dåligt med gissningar på vad det var jag ville ha.....Flera! Flera!


Hej Hopp!

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards