Alla inlägg under mars 2009

Av Maria - 15 mars 2009 20:10

Just nu är det lugnt här hemma.. Till skillnad mot igår då var det ungdomsgård här..Det var typ 20 kids här....(mellan 14 och 16 år) ... De flesta var lugna och städade:-) De andra fick inte komma in.. Men jag måste säga att jag gillar de flesta av ungdomarna....


Idag har vi varit i stallet, Jollan red på Polly och dom hoppade.


Själv satt jag, Eva, Kulan, Zlatan, Lewis och Lilja ute i solen och gottade oss.


Jag är stolt över att vara ägare till en Velvet Dandy's hund.. Stort Grattis till alla framgångar ni är väl värda dom!


Hej Hopp



Av Maria - 14 mars 2009 22:02

.......kunde den låten vinna?


Jag gillade Carolines Snälla snälla snälla...Alcazar, Emd och Måns var ju mycket mycket bättre...


Ja ja skit samma idag har Joel jag och Jollan varit hos Morfar och Eva. Jollan har ridit Polly sen var Jag, Eva och Therese ute och gick med hundarna. Jollan red på sin lilla Kristall...


Jösses vad jag längtar efter utställningarna:-) Har ni tänkt på vad mycket det är för hundarna egentligen. Som ett litet mh.. Helt främmande människa ska gå igenom hunden...Mycket människor och oväntade saker händer hela tiden... Hastiga ljud andra hundar tätt inpå... Barnvagnar, småbarn som ramlar på hundarna mm.  Så det är inte så "bara" med utställningar.. Det är ganska mycket för hundarna......


Nu tänker jag inte blogga nåt mer idag...


Hej Hopp!



Av Maria - 14 mars 2009 13:20

Varför är det så svårt att säga nej? När nån ber en om olika saker? varför är det så svårt att då säga; Nej! Utan; det fixar jag eller; Inga problem!

Det som är tråkigt är att man så lätt blir utnyttjad också! Eller så ser dom till att man får dåligt samvete för att man säger nej......... 

Men nu är det slut med det. Nu ska jag ägna mig åt min familj och mina hundar, hästar och bara göra det jag vill. Inte för att någon annan vill eller ber mig!


Jag hinner nog blogga en gång till idag:-)


Hej Hopp!

Av Maria - 14 mars 2009 07:46

Fy för den lede vad det är grått och tråkigt:-( Jag vet inte vad jag ska göra idag, har absolut ingen aning. Dottern kommer att föreslå stallet med tillbehörande arbete och ridtur.... (Och hon kommer att göra det typ 38 gånger i dag)  Men men jag älskar hela henne iaf.......

Igår kollade vi på let's dance och det var på tiden att tanten åkte ut. Nu är det verkligen de som är i topp som är kvar. F-n vad Laila dansar bra. Magnus bugg gick inte heller av för hackor..


Tack Senad för hjälpen med Micki, det är guld värt:-)


Det känns som om jag kommer att blogga fler gånger idag...


Glöm inte svara på min fråga till höger:-)


Hej Hopp!

Av Maria - 12 mars 2009 20:40

kommer jag att fortsätta blogga *ler*.........Kan nån hjälpa mig?? Min man läste min mail idag och han skrattar fortfarande:-))) Jag tycker att det är roligt/tråkigt med folk som tar sin egen person på alldeles för stort allvar. Att bara tro så högt om sig själv att jag skulle lägga tid i min blogg, att jag skulle ta av min dyrbara tid;-)

 Jag bloggar endast för vänner och andra snälla! Inte nyfikna med elaka syften:-) Nej det var de sista orden om detta... Jag hör mannen skratta fortfarande *asg* ( har nån en valium?? ) (Nej inte DU) *ler*


Snälla alla ni som läser min blogg jag vill ställa en fråga! Hur många har förstått att det är Annelie Finnebäck som är Anti? Jag trodde att det var solklart:-)


Visst är livet härligt:-)


 Hej Hopp:-) Sk*l!  Nä just ja :-)


Av Maria - 11 mars 2009 22:21

Jag ber om ursäkt för tidigare blogginlägg:-) Eller det gör jag inte alls jag står för allt:-) Utom stavfelen, dom kan jag vara utan:-)


Tänk på vad det finns människor (eller vad jag nu ska kalla dom) som gottar sig åt andras olycka! Skål :-) Eller att dom har tid att hålla koll på vad alla andra gör! Skål!

Eller att sitta och göra provparningar på andras kombinationer, i jakten på.... Ja vad?? Hämta kvasten och börja sopa utanför din egen dörr:-) Det kan behövas!


Kram alla mina vänner!


Hej Hopp



Av Maria - 9 mars 2009 22:01

är helt superslut:-(

Känner mig som hundra:-( Armarna vill inte riktigt det jag vill och inte nacken heller....




Hej hopp

Av Maria - 8 mars 2009 21:21

Idag har jag och Yvonne haft steg 2 i uppfödarutbildningen. F-n vad jag tycker att det är roligt med  detta alltså. Att möta alla människor med olika erfarenhet av dvärgschnauzer:-) Man lär sig så otroligt mycket! Tack alla deltagare som gör dessa dagar så roliga:-)


Snö igen :-( jag börjar undra om det blir nån vår !? Just nu verkar det som om det är 7 månader vinter och 5 månader sämre skidföre;-)


Imorgon jobbar jag förmiddag, det är så skönt att ha eftermiddagen ledigt...

Jag tror att jag ska ha lite pälsvård i morgon.... Det kan faktiskt behövas:-) Micki och Spirit behöver snyggas till lite inför Malmö.


Hej Hopp!

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards