Alla inlägg den 29 juni 2009

Av Maria - 29 juni 2009 16:32

Jag orkade inte att blogga igår:-( Jag var superseg.... Jollan och jag var rätt trötta efter resan........ Vi har haft en helt otroligt rolig helg med trevliga vänner...... Utställningsresultaten kommer inte att gå till historiens bästa vad det gäller Kaspelixhundarna... Nya tag! Nu ser vi fram emot nästa utställning:-)

Helt appropå så kom jag att tänka på rasstandarden... På en annan utställning kollade jag en klass, nämligen championklass, i en viss sspkras och det var flera individer i klassen. Dessa hundar var så olika att de hade kunnat tillhöra en varsin ras allihop....... Hur har detta gått till? En var mycket välvinklad och hade  (i mitt tycke) en fin balans. En var högbent och saknade massa och nästan utan vinklar... En tredje var grov och tung med förskräcklig svansansättning. En annan hade  (i mitt tycke)en förskräcklig rygg som "rullade" när den rörde sig......


Nu längtar jag till tvååker:-) Vill också säga att jag ser fram emot utvärderingen av mätningen som vi har haft på dvärgarna i två år:-)


Hej hopp... Nu ska jag åka och bada:-)

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards