Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Maria - 26 augusti 2009 20:20

Glad och snäll.... Vad ska jag skriva om??


Jag kan ju blogga om helgens utställning?


När Yvonne och jag stressade som en tok........ Har ni tänkt på att när man är stressad så tänker man inte riktigt som man borde :-)

Jag mötte upp Yvonne vid shell Bålsta.... Allt väl så här långt.. Följ mig sa Yvonne... Jaadå sa jag lydigt. Regnet vräkte ner :-((  Vi åkte vidare lyckliga och glada:-) Efter en timme så kom vi fram till en sjö!? Vid en rondell!! Vänster-Nynäshamn Höger-Södertälje... Nåt sa både mig och Yvonne att det var fel.. runt i rondellen och tillbaka...Nu är det ju så här att i vissa hastigheter så är det faktiskt svårt att läsa skyltarna.. Bokstäverna blir små och suddiga... (120+ känns som rimligt) (tätbebyggt område) Wrooom! tillbaka där vi nyss hade svischat (stavas det så?? ser udda ut!) förbi.. Yvonne gör en gir och svänger höger!? Höger???  Ok, cykelbana (helt normalt för stressade utställare!!) U-sväng. Stå stilla... Yvonne pratar i tele... Hon kastar sig in i bilen och ringer sin sista livlina. MIG! Som sitter i bilen bakom:-)

-Maria, nu gör vi det här tillsammans! Ok?

-Japp!

Rivstart ut på cykelbanan igen och ut på vägen....

Sen är det ju det här med Yvonnes gasfot;-)


Yvonne gasar på.. (jag vet inte vem som är värst, hon som kör på i 110 eller jag som följer efter? Och inte hade jag en tanke på 1001,1002 osv...)

Vi har fortfarande telefonkontakt och Yvonne mumlar om vägbeskrivningar som hon fått av ca 5 olika personer varav 3 var stockholmare??..

Det flyter på i trafiken när jag ser en skylt!

LIDA


SVÄNG YVONNE, SVÄNG!!!

-Va?

SVÄNG, VÄNSTER NUUUUUUUUUUU!

Va ? här?

JAAA!

Handbromsvändning och 90 grader vänster!


-Jösses var det enda Yvonne sa...

Japp samma visa på denna väg.. 200 km/tim upp ner hö/vä..... Fel väg...

F-n He-vetes j-la sk*t....

 -Gasa öka nu vi har en väg kvar...

Yvonne är inte sen att lyda order när det gäller pedalen till höger:-)

Då ringer min tele... En kompis ringer och frågar hur det går?

Jodå... Inte ens under tortyr skulle jag kunna tala om vart jag har varit...

FRAMME!

Underbart, vi är framme nu! Hej då!

Bråttom, bråttom. Ut ur bilen och började slita med grejerna...

-Yvonne vi tar tältet och springer bort och sätter upp det först!

-Visst...

Vi sliter ut den stora tältväskan och drar iväg.. Det är då vi gör fel val nummer 44 denna morgon...Eftersom det har regnat och åter regnat hela natten så börjar marken att anta en aning mjuk konsistens... (milt uttryckt)


Yvonne och jag tar tag i varsitt handtag och börjar gå..  Först 60 grader nerför och sen 70 grader upp ca 5 meter djupt åt båda håll... När vi är nästan uppe så ska jag ta ett sista steg i leran... Just det men det slutade med att jag trodde att min sista stund var kommen...

För naturligtsvis så slinter jag.... benet far undan och det andra likaså.. Och det var ju dumt att släppa tältet:-( och jag tog emot mig med : Just det ansiktet... Hel-te.. stjärnfall så här på tidiga morgonen... När jag nu tog i baken så stannade jag ju inte där utan jag åkte ju kana i cirka 2,5 meter... När jag till slut lyckas stanna så reser jag mig snabbt upp och konstaterar att allt är lerigt!

Byxor, jacka, skor, kavaj, tröja, ansikte......Mobilen ser ut som om jag hade använt den som plöjredskap...


Det är nu jag känner hur ont det gör i ansiktet..... Yvonne skrattar INTE! Hon ser chockad ut!


Hur gick det???

Jodå jag mår fint inga problem här inte:-(


Hur kunde vi vara så jäkla klumpiga och ta den vägen när det ca 10 meter bort fanns en torr stig att gå på??

Varför så tar man inte och tar tre djupa andetag och tänker efter?

Nädå stressa stressa........


Men men man lär väl av sina erfarenheter! ( ja ellerhur)


Nu ska jag kolla på film:-)


Hej hopp......

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards