Direktlänk till inlägg 30 augusti 2009

Min son...

Av Maria - 30 augusti 2009 20:11

.... har börjat blogga....Jag funderar på om det är där man kommer att få läsa om hans versioner av alla diskussioner.... Å andra sidan så finns det bara en rätt version av allt nämligen min! (skojar... eller inte) Eller som en kompis sa häromdagen  (ja det är ett enda ord..) 

- Är det dig Wikipedia ringer till när dom behöver kolla facit?

Nu undrar jag var kompisen spydig eller?

Eller som sonen säger:

- För du kan ju aldrig ha fel!! (gärna med sån där vara-i-målbrottet-röst också)

- Nä där hade du rätt igen! :-) svarar jag glatt....

Eller som mannen säger:

- Du som vet ALLT! (Gärna med en aning sarkastisk ton)

Nja kanske inte allt.... (svarar jag blygt) lätt fnittrande med röda kinder..

 Jag har en annan kompis som också börjar många av sina meningar med

Maria, du som vet allt!  Nu är det ju fler än 1 som har sagt det så då måste ju det vara sant ellerhur!? Nu känns det verkligen som en pusselbit föll på plats: Det är jag som vet och kan allt:-)


Igår var det ju lördag (en pojk-tonårs-mammas värsta veckodag)

Sonen som har blivit av med ölen för nån vecka sedan ville helt appropå ha tillbaka dom. Eller som han uttryckte det:

Min kompis vill ha tillbaka sina öl! (helt plötsligt så är det kompisens öl????)

Jag bad att få prata med kompisen.

- Jag kan ju inte ge dig ölen så där bara! Jag ger dom till din pappa så kan du hämta dom där sen!

Kompisen tyckte verkligen inte att det var en bra ide!


Senare var detta kompispar iväg på fest... (Hm vet inte om jag var lika glad som dom var över denna fest)  Men men jag och sonen hade kontakt flera gånger denna kväll... Det roliga var att han bara blev "pratigare" och "pratigare" och hade mer roligt ju längre kvällen gick ??? Det är ju bra att dom har roligt på sina kalas, barnen:-)

Eller inte..... Vem förser ungarna med bira och sprit??


Sonen kom i allafall hem i tid.. Puss på dig mammas pojke...


Nu tycker jag att ni ska gå in och läsa hans blogg...


http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.11510606


 

 Hej hopp............



 
 
Annelie Finnebäck

Annelie Finnebäck

31 augusti 2009 07:43

Va, finns det två versioner av något :-) Trodde det var en persons uppfattning som gällde...hmmm
Ska bli kul att läsa Jockes blogg också!

http://www.brackets.se

 
yvonne "Kronan"

yvonne "Kronan"

31 augusti 2009 20:37

ja, du vet äpplet och päronträdet, men hans blogg kommer jag att läsa. Kul kille, honom behöver du nog inte vara orolig för.
Kramis

http://mollberg-nyman-ochjag.bloggagratis.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

1 oktober 2009 12:09

Snubblade in via framsidan.
Vad kul att läsa, både din och sonens blogg :-) Han verkar vara en klok kille med helt vanliga tonårsissues :-)
Har tre själv (tjej 19, tjej 17, kille 16). Tjejer o lördagkvällar är inte heller en dans på rosor. Bärs o sprit. Fast i hennes fall är det ingen bira utan cider men spriten är densamma. Hon räknar dagarna nu till artonårsdagen. Tre månader kvar. De är kloka ändå. Ibland :-)
Vi har ungefär samma krig här. Omsom vin, ömsom vatten. Stormvindar o solsken. Om vartannat :-)
Alldeles för snart är de vuxna!

http://malmdamm.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Av Maria - 22 november 2023 09:51

Men man brukar ju säga att har man inget snällt att säga så kan man vara tyst..   Och det har faktiskt stämt väldigt bra när det gäller mitt humör och åsikter just nu..   Funderade på just detta häromdagen. Jag läste att en av deltagarna i id...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards