Alla inlägg under augusti 2009

Av Maria - 7 augusti 2009 11:57

Kom hem vid 04.00 inatt. Så idag blir det inte många vingslag...

Barnen och jag hade en trevlig dag på Liseberg igår:-)


Återkommer nog ikväll med en blogg.... Över ett glas Barolo ska jag skaldra allsköns ord i milda toner som ni ljuvligt kan smälta i den ljuva sommarnatten!


Nä jag har inte redan tullat på flaskan:-) Men jag undrade hur det kändes att vara poetisk :-)


Hej hopp......



Av Maria - 4 augusti 2009 22:48

....om jag egentligen ska skriva den här bloggen....men ni vet ju rätt mycket om mig redan:-) Fast det här kanske blir lite magstarkt.. Ja jag tänker ju inte skriva om nått porr eller liknande... Det behåller jag för mig själv ;-)  Men iaf....

Jag lyckades bli arg på sönerna redan i söndagskväll när jag kom hem vid 23-tiden... Sen informerade jag dessa två om att : Till veckan så bestämmer jag med vem och när och hur man får vara ute! (det jag hade tänkt mig var att mellan 13.00 och 18.00 fick man gå någonstans:-.)

Ja ellerhur!? Sönerna var inte överens med mig och det bekräftades redan på måndagen när dom inte förstod nånting???? Vaddå då?? Men sluta nu!!

-Nej, sa jag!

-Men.....................

-NEJ!

-Kom igen nu då!

-...............

Under tiden så håller sonen på att sms:a med (gud vet vad) en tjej!

Som tycker att det är faktiskt "skittaskigt"! 

Efter ca 44 sms så har (gud vet vad) fortfarande inte fattat att han inte kommer att komma ut! (jösses) Så den samma ovan nämda ringer! (he he)

Jag svarar

-ja hallå!

-Eh?

-Ja?

- Vem är det????? (med lätt irriterad röst)

-Maria, Sonens Mamma!!! (sonen med fånigt flin framför)

-Jaha, får verkligen inte han komma ut??????

-Nä!

- Nähä, varför inte det då????

Nej, han får inte!

-Varför? (tänk på att jag är vädur har hett humör och desutom mamma till tonårsgrabbar som just retat upp mig) Mitt ansikte börjar ta en något mörkare rödaktig färg...

-Men det har inte du med att göra! Hej då!

-KLICK.

några minuter senare så smsar nästa only-God-knew-what (hoppas att det blev rätt, det lät bra:-))

- Fan vad fi**igt!

Eftersom det fortfarande var jag som höll i sonens tele så var jag tvungen att fråga vad "det" menade exakt??? Med hälsningar sonens mamma :-)

-Ehh, att jimmie inte kommer ut!?

-Suck!!


Tror ni att sonen gick och lade sig eller tittade på tv???

När jag just skulle hoppa i sängen så kom jag på att jag skulle följa mitt 6:e sinne och kolla vad sonen gjorde... (lat som jag är tog jag telefonen och ringde)

Inget svar. Jag ringde 4 gånnger... Sen ringde jag den äldsta sonen som svarade på andra signalen

- Hej mamma!

-Var är din bror?

-På mitt rum!

-Ok.....

Jag studsade ur sängen och gick ner på äldsta sonens rum.... Ingen son!

Jag försökte nå honom igen och inget svar...

Den andra sonen stod utanför tomtgränsen vilket var strängt förbjudet denna vecka! Han kom in och undrade också var  lillebror var.


Sen fick jag tag på son två........ (nu är det ju några rader av meningar som kanske inte lämpar sig i tryck så jag låter bli dom:-)


Sonen informerade mig om att han hade varit och träffat Gud vet vad (nr 1)

alltså den som ringde och frågade varför han inte fick komma ut? För att hon hade något viktigt att säga! (Ridå, kaputt, error!!)


Nu började mitt ansikte att få en färg som nog liknar falu rödfärg... Hornen i pannan har tagit en fart som skulle få värsta dragracerföraren att blekna av avund... Min hjärna gick på halvfas och det rök ur öronen....

Då skickar jag ett sms till denna donna om att : Är du nöjd nu? och sluta häng efter Jimmie och kontakta inte honom någon mer gång!

(Ja, jag anses normal! och är inte inspärrad på veckorna  med permission på helgerna!)


40 minuter senare kom sonen hem och fick sitta i (lögndetektorstolen) En helt vanlig stol men det är jag som är den där detektorn!


Efter ca 20 minuter när han hade berättat en massa om Nr 1 så berättade jag att jag hade skickat ovan nämnda sms..... Sonen ser lite fundersam ut (minst sagt)

-Gjorde du?

- Ja nu är jag så piiiiiip trött på att denna nr 1 håller på som hon gör! (och jag var aningen stolt över att jag hade sagt ifrån!)

Sonen ser nu aningen generad utt och flinar lite!?  (Eh, fel fel fel... Min modersvarningsklocka ringer lite svagt!)

VAD? Säger jag med lite skärpa i rösten!

-Mamma bli inte arg nu!

Den tidigare nämda klockan har gått över till kyrkklockebong!

-Nädå vad vill du berätta? (Säger jag, hade min man varit hemma och hört den lena rösten och sett det sneda leendet så hade han informerat sonen om att springa och det fort och långt:-)

- Jag var inte och träffade nr 1?

Helt fel! Den här vändningen hade jag inte räknat med...

-??????

Jo jag var med Bäck!

-???????

Ja men jag trodde att du skulle bli arg och så skulle jag inte få vara med honom någe mer?? Så då tänkte jag att jag säger något som du kanske inte skulle bli så arg för :-)


Men Guuud nu måste jag nog skicka ett sms och be om ursäkt..... Då sa äldsta sonen:

-Det ska du inte! hon behandlar brorsan som skit så det är bara bra om hon låter bli!


Så så fick det bli!


Hej hopp!


Av Maria - 3 augusti 2009 13:01

Helgen har varit otroligt trevlig:-) God mat, trevliga vänner och idel glada miner:-) Första dagen var det Sspk:s utställning. Trevlig plats men med mycket små ringar och då menar jag MYCKET små... Nu blev ju alla hundar bedömda ändå ;-)Men men... Dagen var trevlig med vackert väder...


Joline vann åter barn med hund, med mycket beröm från domaren Maria Landergård. 


Än en gång så stod det en Fixushund www.kennelfixus.com på plats nummer 1 i BIS:et Grattis. Det är då jag börjar fundera på var jag är med min kennel om ca 20-30 år :-)))Jag vet ju var jag vill vara :-) Jag har några milstolpar som jag har satt ut på vägen..


På kvällen åt vi god mat och drack gott vin:-) Tack till Kennel Mohner som stod för det.


Kvällen innan så bjöd kennel Velvet Dandy's på Kräftor ochtilltugg som förrätt och regnbåge till huvudrätt.....  Tack för det:-)


Jag längtar verkligen till nästa år och hoppas att jag får närvara då med:-))


Kram till alla inblandade....


Hej Hopp

Av Maria - 1 augusti 2009 18:18

En superkort och supersnabb blogg idag :-). Är i Svenstavik på utställning hela helgen. Jag och Jollan har med mig Tage, Zlatan, Vera och Lewis. Vi bor i Veronicas (Velvet Dandy’s) stuga i Vemdalen tillsammans med jättetrevligt sällskap; Veronica, Matteus, Maria Borg, Buster-Anna och Helle&Stavros med sin son Nikolai (Kennel Mohner, som blev BIR idag på Schnauzer p/s med Titan, grattis!) samt Titans ägare.

Det blir en liten minisemester där vi lagar god mat tillsammans och skrattar och har jättetrevligt. Stugan och sällskapet gör att vi ser fram emot nästa år redan nu.

Ps. Jag har gjort en "Yvonne" idag:-)... kört några mil fel :-)

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards