Direktlänk till inlägg 15 september 2009

Vet inte vad jag ska ha för rubrik....

Av Maria - 15 september 2009 13:24

Nä jag vet verkligen inte vad som passar...

Helgen har ändå varit otroligt trevlig..

Men nu startar vi:-)

Det började med att Yvonne kom lite senare till de uppgjorda tiden men det gjorde ingenting! Jag tog det lungt på jobbet medan jag väntade... Jollan fick denna helg stanna hemma skola och trång bil ställde in hennes utställnings helg....

Yvonne dök upp med sin glada nuna som vanligt:-) (kram på dig) Vi packade bilen, och då menar jag verkligen packade, och for iväg.... Vi behövde åka hem till mig för att hämta lakan vi skulle ju sova på ett b&b....Så vi tog det säkra före det osäkra och drog med oss sängkläder... (i efterhand så var det mera vi hade behövt tagit med oss) (ny värdinna kanske??)

 

Väl inpackad i bilen så stötte jag på sonen (den äldsta) Jag informerade honom om att det INTE skulle bli något Hällefors ( ni som har läst hans blogg vet ju hur det gick!) Just när vi skulle rulla iväg hojtar han triumferande att han minsann har hittat sina öl:-) Tjohej!

RIDÅ, AVSLUT, ADJÖ.

 

- Ok, du vet vad jag tycker! Hej då!

Sen informerade jag mannen om både Hällefors och ölen...

 

Glada i hågen fortsatte vi vår resa....

 

När vi börjar närma oss, så ringer vi kompis Carina som har hjälpt oss med boendet, för en vägbeskrivning.

Allt låter bra tills Carina säger;

- Jag vet inte hur jag ska säga det här! (jag är ju inte bara mamma utan vädur också så nu slog vi på vädurskänslan.... Den sa: Ooops!)

-Ja det är verkligen svårt, men (vaddå??? förvirring!!!!UT med det!! Hjärtat börjar ticka lite snabbare...)

-Jo värdinnan är full! (Va? Full?) Att det skulle vara en väldig underdrift blev vi varse 20 min senare...

 

Tanten var råpackad! Hon hade dubbelbokat, hittade inte rätt nycklar, hittade inte nyckelhålet, talade om att hon var råpackad (nähä) ville stoppa in oss i ett rum där det redan fanns andra gäster osv osv....

Till slut så fick vi ett rum i ett annat hus......

 

Yvonne och jag var lite lätt irriterade....

Men men... Efter promenad med hundarna samtal med mannen som informerade att han hade släppt iväg äldsta sonen till Hällefors så gick vi in och drack vin.... (inte så mycket att vi hamnade i ovan nämnda tants status) men lite lagom så där!

 

Efter en halvtimme dök Carina, Carina, Lotten och Tanja upp. Vi hade en trevlig stund på kvällen:-)

 

Upp nästa morgon för att upptäcka att B&B inte står för Bed and Breakfust utan något helt annat...

Frukost kunde vi glömma det fanns inget i kylskåpet inget kaffe inget annat heller för den delen... Och tanten gick nog upp till eftermiddagsfikat...

 

Utställningen var som alltid lika trevlig med inte så roliga resultat men i ena ringen kunde man vara glad över en slät etta:-)

Hade en trevlig pratstund med vår valphänvisare som gör ett fantastiskt arbete! Christina är dessutom alltid så glad och trevlig! Sen gosade jag lite med hennes gulliga valp också. Guud vad man kan bli valpsjuk ibland...

 

På kvällen försvann några av gårdagens rumskompisar och byttes ut mot en uppfödarkollega från södra Sverige.

På kvällen hade vi en hel del att reda ut! Jag tror att vi kom en bit ;-) Eller?

 

Nä nu ska jag åka till jobbet!

 

Fortsättning följer!

 

Hej hopp

 
 
Ingen bild

Uppf kollegan :))

15 september 2009 13:34

Jodå vi kom en bra bit på väg och det känns bra, för oss alla tror jag ? :) Bevisar ju att vi är vuxna och kan gå vidare och göra det vi vill med vår "hobby" t ex ha roligt tillsammans :)
Tack för en trevlig kväll. !

 
Sussie

Sussie

15 september 2009 17:13

Så roligt att springa på dig o Kronan i helgen :)
Spännande läsning här men jobbigt att hålla i förstoringsglaset ;)
Kramis!

http://bullmamman.bloggagratis.se

 
Yvonne "Kronan"

Yvonne "Kronan"

16 september 2009 09:34

Hej vännen,
Spännande liv vi lever du och jag, men f-n så kul trots överförfriskade värdinnor:-))
Ser fram emot nya äventyr.
Kramis

http://mollberg-nyman-ochjag.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fia - Helsingborg

16 september 2009 19:30

Men Maria, vilken underbar berättelse om den fulla värdinnan. Jag tycket gott att du kan berätta vilket ställe det var, så att man inte rekommenderar sina vänner dit. Som Helsingborgare vill man hålla uppe en bra "image".
Det finns så många bra ställen i trakten. Hoppas ni inte behövde betala för frukosten. som inte fanns. Jösses....!

 
Carry

Carry

18 september 2009 18:17

kan rekommendera ett fint ställe i Närke, fast vi har ju förstås bara Bed, Breakfast får man fixa själv - men värdinnan är supertrevlig ;))

http://www.boifridhem.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards