Direktlänk till inlägg 9 november 2009

Tröstlöst....

Av Maria - 9 november 2009 23:15

Ja det var nog det jag tyckte när det var dags för uppfödarmöte i Örebro och vi var 7 st!?


Hallå 7 st? det var två st uppfödare två eventuellt blivande sådana.... och en hanhundsägare och en fodervärd till mig.... Och inte att förglömma min dotter...

Jag undrar vart alla de där som "värnar" om rasen och har så extremt mycke åsikter är nånstans. Eller de som gnäller om att vi inte har några uppfödarträffar....


Jag blir så trött på dessa människor... Gnälla går bra men inte göra något.. Ja ja jag vet att det är likadant i alla klubbar och har varit så i alla herrans år... Men för guds skull låt oss som verkligen arbetar för rasen göra det utan deras påhopp och glåpord... För de gör ju inget mer än gnäller......


Mycke snack liten verkstad.... Och ni som tar åt er är inte välkomna att kommentera, för inget ni säger kommer att ändra min uppfattning om er! Alla andra får gärna kommentera:-)


Nä nu ska jag sova jag har ett jobb att sköta i morgon:-)


Hej Hopp

 
 
Ingen bild

Annelie Finnebäck

10 november 2009 07:42

Men så är det oftast och på avelsrådsutbildningen i oktober fick jag det bekräftat att det är likadant i många andra klubbar. Tror vår rasklubb som inte är indelad i sektioner runt om i landet har fler uppfödarmöten än de flesta rasklubbar. I Stockholm var dem 15 deltagare och hade precis som vi ett givande möte. Jag har inte fått någon siffra på antalet deltagare i Skellefteå (där pratar vi om långa resvägar). Årets sista uppfödarmöte är i Göteborg nu på lördag. Nästa uppfödarmöte är i Örebro 30 januari!

Några var utomrikes i helgen och ställde ut hund, grattis till alla er!

 
Maria

Maria

10 november 2009 10:39

Instämmer! Det räcker väl så?!

Ha det gott och tappa inte sugen, det har så många andra gjort redan.

http://biphome.spray.se/myltan

 
Åsa

Åsa

10 november 2009 18:51

Hej hopp! Snart är i alla fall jag på svensk mark igen och jag längtar till nästa möte i januari! är alltid lika trevligt och inspirerande att träffa (förhoppningsvis) likasinnade! Tack för arbetet ni lägger ner, jag är glad att vi har en så bra styrelse! Massa kramar

http://www.biralevi.se

 
Maria

Maria

11 november 2009 12:46

I Skellefteå var det 6 deltagare från Hörnefors i söder till Kalix i norr. Ett avstånd på ca 45 mil.

http://biphome.spray.se/myltan

 
Ulla

Ulla

11 november 2009 21:37

Nä - vi var faktiskt 7 st i Skellefteå!!!! Medelresväg ca 20 mil och då pratar vi ENKEL väg. Blir lite mallig faktiskt när jag förstår att det inte var fler i Örebro.

Håller med dig Maria E - man efterlyser aktiviteter av allehand slag, men när det väl ordnas är det inte så många som kommer. Synd eftersom det är så givande att träffas och ägna sig åt de här frågorna tillsammans.

Ulla

http://www.xjar.nu

 
Yvonne "Kronan"

Yvonne "Kronan"

11 november 2009 22:23

Mmm, men då finns det ammunition att använda då det kommer upp till diskussion, eller hur?
Kramiz och pussa mitt gullhjärta från mig.

http://mollberg-nyman-ochjag.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards