Direktlänk till inlägg 13 november 2009

Partyblogg eller en väldigt snäll blogg :-)

Av Maria - 13 november 2009 21:44

Nu är det ju inte jag som är på party.... Gissa vem! (85 % hade säkert rätt)Ja just det sonen..........Nä jag är inte hysterisk eller orolig....(nädå...inte ett dugg....) Men sonen och jag har någon sorts överenskommelse som

liknar 1-1.....

Vi har kompromissat :-) ( en lärare sa en gång att i kompromisser så finns det bara förlorare, jag håller inte med i vår kompromiss finns bara vinnare) Faktiskt! Vad härligt det är när ens tonåring, helt plötsligt kommer fram till att man inte behöver ha som man vill hela tiden, lugnar ner sig och tänker på mammas hjärta nerver och terapeuträkningar... :-) :-)


Lilla Jollan har jag skickat med underbara Therese ner till skåne.. Therese ska på nån träning med Dolly :-) Kram till Tusselussan :-) gå in på hennes sida och kolla de söta kattungarna...  http://sayyads.se/


Nu till en annan sak.... Svek! Nu räcker det! så kände jag idag och nu får vi se vad som händer.. Men det kändes skönt... Nu har jag faktiskt sagt ifrån.. (tror jag).... Ingen gillar en dörrmatta som en vän sa till mig igår :-) Men vi får väl se vad detta leder till.....


Någon mer än jag som längtar efter Julafton?? Herregud vad jag längtar...  Vill ha snö... Massor av snö...


Hej Hopp



 
 
Annelie Finnebäck

Annelie Finnebäck

13 november 2009 22:38

Dörrmattor ägnar man inte så stor tanke på utan man kliver bara på och skrapar av sig skorna :-)

Vill ha 3-4 decimeter snö, ett kritvitt snölandskap. By the way...jag har ju både slalombacke och lift runt hörnet. Det går säkert lika bra att ta sig ner med pulka, vi får prova i vinter :-)

http://www.brackets.se

 
Lena

Lena

13 november 2009 22:45

Hehe ökade du statistiken nåt..måste du gjort - de va lite kul=)

Har tonåringar ute ikväll oxå en kommer hem och en kommer inte hem...! Vem ska jag vara mest orolig över?

Bra att du sagt ifrån - inte för att jag vet vad det gäller, men det är bra ibland att sätta ner den där foten..

YES JULAFTON och alla mysiga saker man kan göra innan är jätteVälkommet här hemma=)

Kra Må gott!

http://alwasmoments.blogspot.com

 
Carry

Carry

13 november 2009 23:12

Du - om någon - är verkligen ingen dörrmatta - skönt att du säger ifrån, men jag trodde inte annat om dig heller. Stå på dig - annars gör nån annan det!!

http://schnauzertjejerna.blogspot.com

 
Sussie

Sussie

14 november 2009 01:22

Som vanligt skriver du om tänkvärda saker...det är bra att säga ifrån, men tråkigt att det ska behövas.
Längtar efter advent, tända ljus och alla härliga dofter som hör julentill. God mat och dryck, böcker, musik, hundarna och sina nära och kära. Drömmen vore att hitta en liten stuga vid havet eller i skogen där man kunde njuta av allt...
Kram!

http://www.kenneltwix.se

 
Yvonne Söder

Yvonne Söder

14 november 2009 11:47

Jag MÅSTE kommentera!
Det är väl så här: sticker man ut hakan riskerar man att få en käftsmäll? Jag har gjort det flera ggr, och vet Du Maria! Det rinner av mig som vatten på en gås! Det kommer med åren, att kunna stänga av idioter. Jo, jag lovar! Jag ler lite medlidsamt åt de patetiska människorna och tänker:
- Låt de små förbli små, de förstår inte bättre!
Kramar till Er alla!
ps jag längtar INTE till julen...... ds

http://virvlans.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards