Alla inlägg den 25 december 2009

Av Maria - 25 december 2009 19:58

Jag är sugen på att blogga..Men vet inte om vad.


Just nu är det snöstorm ute och jag njuter.. Mer snö  jag vill ha mer snö :-)

Jag tnker på när jag var liten och man bara längtade till jul.. Man kollade julkalendern och var ute och lekte i snön. Mamma och pappa födde på den tiden upp schäfer.

Vi hade en schäfertik som hett Kila (Commandos Kila) Sen var det Gilda och Lirka...


Men Kila var den jag gillade bäst.. Hon var en otrolig kompis.. Hon lyssnade när man var ledsen och var med när jag cyklade runt i Darlskarlsberg som var stället jag bodde på som liten. Jag kommer ihåg en gång när jag var liten.

Det var på tiden man hade bäveroverall i nylon eller vad det nu hette ;

Det var typ 1 meter snö som det alltid var när jag var liten. Pappa och jag skulle gå på promenad med hundarna.. Jag skulle absolut gå med nån i koppel .(och det vet ni ju som har kids hur poppis det är att dom ska gå med vovvarna i koppel!)


Pappa sa att jag kunde bli omkulldragen.. Men nääääääädå det skulle inte hända absolut inte... Jag kunde själv... absolut... Jag vet inte vad som hände men jag vet att jag INTE släppte hunden, så det så! Jag var envis redan då..


Men jag kan ju säga det att när jag ramlade och hamnade på rygg så har jag aldrig åkt så fort fram i ryggläge som jag gjorde då... Jäklar vad det gick;-)

Jag skulle nog vilja prova det igen! Fast då får jag nog ta Moyna (min tinker!!)


Näpp nu ska jag kolla på sagan om ringen del tre....

Looooooooooooooove Viggo Mortenson...........



Hej hopp

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards