Alla inlägg den 26 december 2009

Av Maria - 26 december 2009 15:28

Jag bara stannar till lite här, mitt i vikandet av tvätt.... Jag kom ju på att jag skulle blogga:-) Bara lite så här snabbt... som jag gör ganska mycket...

Jag tänker att det hinner jag nog, - Självklart så fixar jag det!...- Absolut vill jag vara med på det!... -Inga problem det tar jag hand om!

Hur många gånger, har jag inte hört mig själv komma med dessa svar?? Och sen hoppas på, att jag klarar av att fixa det jag lovat eller tagit på mig... Hur många gånger har jag inte haft besvikna barn eller vänner eller man för att jag just inte har klarat av att fixa just det??


Men hur rimliga är kraven på en mamma, maka, väninna, dotter? Hur mycket ska man vända ut och in på sig själv för att vara andra till lags?

- Men säg ifrån då!!

-Men det är inte så lätt... Nu på sista åren har jag börjat att klara av det... Men det är svårt... Tom saker som jag inte gillar har jag gjort...eller sådana människor som är otacksamma har jag hjälpt..


Värsta sorten är nog de sk vänner som vet att man har svårt för detta och utnyttjar det till sin fördel... Ganska många sådana finns det:-) Men jag är nog klar med de flesta av dem.....


Men tack och lov så har jag inte den läggningen att bli bitter:-) Jag har nämligen hört till leda:

- Och allt som jag har gjort för dig!!!! (ja ellerhur)

Måtte jag aldrig säga det till nån som jag har hjälpt.....


Tur att jag, till 99,9% nu bara har vänner som ger positiv energi. De är inte bittra utan de är positiva till livet och ser det som livet gett dem och inte till det de inte har fått;-)


Ser verkligen fram emot 2010 och nya utmaningar här i livet


Hej Hopp:-)


Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards