Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Att vara liten.....

Av Maria - 27 januari 2010 15:15

Just nu sitter jag här vid bordet och har två tjejer mitt emot mig som just har kommit hem från skolan.... Deras energi och fnitter gör mig otroligt varm i hjärtat... Dom sitter här och äter rostade mackor och dricker varm choklad....

Att man kan skratta åt så mycket olika saker. Lärare med ful lugg och att en stol gick sönder... Lite sentimental blir jag faktiskt.. Tänk när man satt med sina kompisar och käkade mellis efter skolan.. Så underbart det var att vara liten.. (ibland) Två av mina bästa vänner var systrar och vi hade otroligt roligt tillsammans. Vi var nästan aldrig inne utan vi lekte i skogen.


Systrarna hade en shetlandsponny som var som de flesta shettisar är. Envis lite småtjurig och hade egna åsikter om det mesta.

Vi kom på att vi skule göra en cirkus med uppträdanden   Naturligtsvis så skulle shettisen var med vilket hon ville eller inte.. (mer inte) Vi satt och teoretiskt lade upp showen som skulle bli en succe (enligt oss själva alltså) Vi såg oss i nästa Lassiefilm och Hollywood nästa.. Under den här tiden så gick ju vi barn till samlingshuset och kollade på matiné. Sitting Bull  . Andra indian filmer också. Det var där vi hämtade dessa våghalsiga konster som vi skulle visa upp på showen.. Sagt och gjort vi skulle sitta på Bea (shettisen) baklänges och galoppera....... Eller hur jag ser hur ni nickar medhållande! fast jag kan också ana ett och annat höjt ögonbryn!

Japp ut och öva!

- Jag först hörde jag nån ropa..Alla vände sig och tittade på mig.. Jaha var det jag som skrek.. Kaxig som man var så var det ju försent att ändra sig...

Bea hämtades... Jag hoppade upp... och sa åt kompisen att släpp nu så drar jag...Hon släpte och jag skänklade och gav till ett -Jihaaa!! Bea hade nog aldrig varit så snabb nån gång...efter 25 meter så såg jag mina vänner stå och se ut så här    ... Japp dom är stumma av beundran tänkte jag nöjt...Jag hann inte tänka så mycket mer.....CRASH..... BOOOM..BANG...   ......

Hästjä-eln hade galopperat rakt in under en stege..Hade jag hjälm??? Nä det har man faktiskt inte på uppvisningar! Halvt avsvimmad låg jag på marken och såg upp i det blå...... Mina polare kom fram och skrattade och tyckte att det var det snyggaste dom set på länge... Snacka om uppvisning... Jag hade lust att ge dom stryk....   Behöver jag säga att det inte blev nån uppvisning??


Nä plikten kallar och jag ska hämta barn..


Hej Hopp



 
 
Ingen bild

Patricia

27 januari 2010 18:46

Tur att du fick mig att le en stund. Har ju i huvudet sett er uppvisning. haha kram

 
Annelie

Annelie

27 januari 2010 18:56

Det var modigt Maria! Alla är inte så modiga :-) Vi tackar för att du bjuder på dig själv. Nätmobbare får inte stoppa oss ifrån att få skratta gott :-)

Eva, länken är www.tretti.se Det var därifrån jag beställde kaffebryggaren. De har även vitvaror mm.

http://www.brackets.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Av Maria - 22 november 2023 09:51

Men man brukar ju säga att har man inget snällt att säga så kan man vara tyst..   Och det har faktiskt stämt väldigt bra när det gäller mitt humör och åsikter just nu..   Funderade på just detta häromdagen. Jag läste att en av deltagarna i id...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards