Alla inlägg under januari 2010

Av Maria - 22 januari 2010 09:12

Idag är en underbar dag... Chippen-Annelie kommer med räksmörgås och vi ska äta frukost.....


När är krig bra? Nä jag röstar på diplomatiska lösningar:-) Livet börjar nog att återkomma just nu:-)


Tänk att Lina fick 8 valpar. Och Lilja 4 st:-) Fantastiska (skryt? javisst men som vanligt så är det min blogg och om min info stör så läs inte) Jag fattar faktiskt inte att det finns några som stör sig på min blogg och hela tiden återkommer? Jösses vad lite dom måste ha att göra! Skaffa er en hobby eller flera vänner kanske...


Nej nu ska jag sätta igång dagen på allvar. Kronan kommer ju senare och vi ska förbereda inför morgondagen. Vi är ju upptagna med uppfödarutbildningen inom dvärgschnazerringen! Vad gör ni?


Hej Hopp

Av Maria - 18 januari 2010 18:17

Får vem som helst kliva in hemma hos er? Släpper ni in alla hemma som ringer på er dörrklocka?
Det är mitt hus och jag bestämmer (ja, även min underbara man bestämmer), samma regler gäller för min blogg.


Hej hopp

Av Maria - 15 januari 2010 15:27

Tack alla mina vänner för att ni finns..Alla sms som jag fick igår och samtal, Tack! Det är så skönt att veta att man har så stort stöd.. 


Idag har jag hämtat hö och just nu sitter jag här med Eva och bloggar... Vi har ätit semla det var så gott:-)


Valparna växer och blir bara finare och finare.... Spännande fortsättning på denna kull....


Jag fortsätter min strävsamma väg framåt för jag vill verkligen börja må bättre.... Sömnen har inte blivit bättre, tyvärr..


Tack också för alla snälla kommentarer i bloggen. De tre som jag inte valde att lägga ut kommer från samma människa. Och jag har sagt det förr att har man inget snällt att skriva så skriver man inget!


Hoppas alla får en bra dag:-)


Hej hopp...

Av Maria - 14 januari 2010 00:05

Har ni tänkt på hur många grupper som startas på FB?

Jag skrattade när jag såg en grupp som heter ”Vi som försöker somna om även att väckarklockan ringer om 10 minuter”... Undrar om näst äldsta sonen är med där :-))

 Efter dagens händelse som jag kommer att blogga om lite mer om framöver (nu blev ni nyfikna va) så funderar jag på att skapa en grupp på FB ”vi som har fått våra mobilnummer spärrade”.

Ja, visste ni hur enkelt det är för illvilliga människor att bara ringa och spärra någons telefonnummer. Inget skäl behöver anges utan det är bara att ringa mobiloperatören och du behöver inte ens äga telefonnumret. Japp, det råkade jag ut för idag. Nu har jag vänner och en underbar man som fixar saker och ting. De smsade runt till alla vänner och berättade vad som hänt... Många glada skratt och ett och annat höjt ögonbryn blev det :-)) Ja, kommunikation och lojalitet är grunden för vänskap och tack alla vänner för att ni finns.
Ja, jag har massor att blogga om så jag tror inte att det blir någon bloggtorka på länge :)
 En del önskar säkert att jag drabbas av skrivkramp, men sorry…det som göms i snö kommer fram i tö. Så alla ni som försöker ringa på mitt mobilnummer, försök igen om en eller två dagar.
Nej, jag kommer inte att älta. Jag har goda vänner som stöttar och peppar och tillsamans med min underbara familj blir jag starkare och starkare..
Idag träffade jag Liljas valpar igen. Helt underbara, sunda och friska. Det ska bli kul att få träffa nya valpköpare. Nu väntar vi med spänning på Linas valpar som borde nedkomma om ett par dagar.


Hej Hopp :-)

Av Maria - 9 januari 2010 10:47

Kallt så in i norden är det... När jag vaknade var det 10,6 grader här inne! Fy f-n va kallt. Pelletsansvarig hade tydligen tagit semester.. Andra gången på en vecka... Jag tror att denne skulle kunna jobba på ringhals för där hade dom tydligen underhållstid just nu.. !!?Hur i He-vete kan man ha det nu?? är det en

15-åring som planerar där också?? I så fall så sitter den nog och spelar CS just nu med alla andra (puckokompisar) som har glömt att världen existerar utanför hörlurar och datorskärm....


Annars så är det en fin dag ute, solen skiner och det är vackert som bara den.... Fast tom jag som älskar vintern är liiiite trött på kylan...


Hej hopp....

Av Maria - 2 januari 2010 01:03

Hej och välkomna till 2010:-) Erkänn att 2010 ligger bra i munnen!

Tjugohundratio... Japp det gör det för det har jag bestämt.


Tolvslaget mottogs med alkoholfri skumpa för jag glömde vuxenskumpan hemma:-( Fast det gick lika bra ändå.. Det blev 2010 i alla fall..


Det har inte blivit några valpar än....


Idag låg det en bil i diket när vi åkte upp till pappa.. Längre fram gick det en man på vägen.. Vi åkte fram och skulle fråga honom om han behövde hjälp. Precis innan så kom mannen på att han skulle vända sig om och det gör han......Och tar ett kliv ut i vägen.... och då blev det så här:  

Det var ju en bra start på nya året ellerhur ;-)


Hej Hopp...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards