Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Maria - 4 februari 2010 10:52

Faktiskt så tyckte jag att det var en passande rubrik.... Igår när jag skulle åka till Lotta så trodde jag faktiskt att jag skulle drabbas utav hjärnblödning eller stroke eller nåt annat otäckt.... Jag körde nämligen fast när jag lämnade av två av barnen hos morfar....

Det finns nog inget som kan få mig att spåra ur så lätt som just köra fast...  (ha ha visst var jag lite rolig där... Spåra ur-köra fast.. ha ha)


Mycket riktigt jag körde fast och hamnade så nära en snödriva så jag kunde inte ens öppna dörren 2mm.. Jag försökte framåt, bakåt, framåt, bakåt osv. Bilen rörde sig max 0,5 cm   Då kom pappa och hans sambo ut för att försöka hjälpa mig.. Dom buttade och skottade om vartannat... Men nä fortfarande max 0,5cm.

Det är här en vän ringer upp mig...

-Hej! säger jag och forsätter -jag ringer dig om en stund för jag sitter fast i snön....

-Men skulle inte du till Lotta idag??

-Men jag sitter ju faaaast i snööön! !  vrålar jag några decibel högre!

-Ok, hörs sen... KLICK...

När man har kört fast så brukar det bästa vara att man försöker gunga sig loss.. Det var det jag försökte med hela tiden.. vilket resulterade i att bilen rörde sig fortfarande  0,5 cm....... Min hjärna kund ha utsatt jorden för global uppvärmning hur enkelt som helst...När jag har suttit en stund och varvat växelspaken mellan R och D så ropar fadern

- Försök att gunga! Maria... Försök att gunga loss..

- Gunga! vad fan tror han att jag gör då???

-Gunga dig loss.. Det är enklare!

-Men vad i hel-ete... Vad f-n tror han att jag försöker med? Virka? Men GungaGunga visst fan kan jag gunga!!! (det är här jag igentligen borde inse att jag ska sluta men, när jag har kommit i detta läge så eldar jag i rask takt upp mig själv i nästa level!) Jag börjar sittandes hoppa i sätet och skriker:

-GUNGA GUNGA... Jag drar i handbromsen!!?? (varför då?) kastar mig över i passagerarsätet sliter upp dörren och kastar mig ut likt värsta james bond... (det tog ca 10 sek att komma ur bilen) Där ute fortsätter jag att     Både pappa och Eva tittar   förvånat/skrämt på mig...

Det jag skriker kanske inte ska ner på papper eller nämnas i en blogg.. Pappa som är en väldigt lugn varelse (i det längsta) bara tittar på mig...

-Ja ja men det hälper väl inte att bli arg.....

-ARG jag är väl inte arg! Inte ett dugg!

-Ja ja....

SPAK..det var så jag kände mig...Min snälla goa pappa hade jag just skrikit åt... Förlåt!

Det var nu jag skulle in i bilen igen och då kommer jag att tänka på en annan actionrulle Mission Impossible....

Eva hämtade en planka och pappa och jag hjälptes åt att skotta bort snön under bilen...Sen var det bara att gunga lite :-) Och sen vidare till Lotta...


Tack pappa och Eva för all hjälp!


Hej hopp:-)





Av Maria - 4 februari 2010 08:36

Det är ju ett uttryck som man brukar använda sig av.. Men hur gör man om man inte har några fiender? Vem önskar man då allt ont?

Jag är glad att konstatera att jag är en lycklig människa som inte har vare sig fiender eller dryga ovänner :-) Jag förutsätter ju att alla som läser min blogg är glada vänner:-) Kram på er:-)


Jag gillar ju det här med stjärntecken... Själv är jag vädur och det mesta stämmer in på mig.. Envis, ledare, otålig, tävlingsmänniska, dålig förlorare, och långsint, lojal. Jag är otroligt långsint. Svik mig  eller gå bakom ryggen på mig och du får ingen mer chans. Du skulle lika gärna kunna förinta dig ifrån jordens yta vad det gäller mig. (ta nu för f-n inte åt er ni, som vill anmäla mig hit och dit!) Ni ligger utanför min atmosfär. Ni har ens aldrig kommit mig nära..

Vet ni jag har en vädursvän och en stenbocksvän.. De är varandras ytterligheter i det mesta:-)( nu kommer väduren att fundera på om den är sämre än stenbocken) Men vad det är trevligt att omge sig med dessa:-) En annan vän är våg och hon är otroligt smidig att ha att göra med... ( jag vet nu att väduren tänker: Vaddå är inte jag smidig??) Jag har en man som är tvilling, på gott och ont... Mina barn är Oxe, jungfru, och två stenbockar...


Nä nu är det dags att försöka få igång maskineriet... Funkar lite trögt idag..


Ha en ljuvlig dag ALLA ni som läser bloggen..


Hej hopp...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards