Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Tulpaner.....

Av Maria - 15 februari 2010 10:16

Närjag var yngre så gillade jag inte tulpaner alls.. Inte gillade jag pelargoner heller. När man söker på pelargon så kommer det fram en text: Pelargoner och andra mormorsblommor??

Börjar jag att bli gammal eller?  Nä det tror jag inte.. Njut av livet det gör jag just nu. Planerar för min framtid ;-)


Men nu kan jag inte vara utan tulpaner på våren... Minsta lilla takdropp eller att jag hör en fågel kvittra får mig att genast köpa ett helt fång tulpaner.. För det räcker inte med en bukett utan jag köper flera och gärna med ginst och gör egna blomsterarrangemang....


Vacker, ellerhur.

Pelargon - Mårbacka. Hur vacker som helst.


Hej hopp.


 
 
Ingen bild

Sara

15 februari 2010 10:42

Då är jag lastgammal kan man säga..Ääälskar tulpaner och mårbacka är en av mina absoluta favoriter.. Jaha, du kanske ska sadla om och öppna en liten blomsteraffär eller nåt:)
kram Sara

 
Carro Brodd

Carro Brodd

15 februari 2010 10:46

Du påminner om min mamma. Det är tulpaner och pellagoner i alla "raser" överallt hemma!!! Kram

http://brodd.djursida.se

 
Carry

Carry

15 februari 2010 11:06

Skönt o höra glada tongångar från dig - njut av livet nu!!

http://schnauzertjejerna.blogspot.com

 
Maria

Maria

15 februari 2010 11:44

Jag tror inte ALLS det har med åldern att göra. Jag älskar både tulpaner och pellar o jag är ju bara 27...eller?? Gott att du ser framåt!

http://biphome.spray.se/myltan

 
Ingen bild

annelie chippen viggo

15 februari 2010 12:02

Jättefina =) Har du varit på plantagen???

 
Ingen bild

HH

15 februari 2010 14:09

Härligt att höra att allt är bra.Det är samma som för mig,gillade inte alls tulpaner och pelargoner förut men nu så tycker jag de ä fina.Finns ju så många olika sorter P oxå och inte bara såna de säljer på tex.Prix
Ha dä bäst HelenaH

 
Susie

Susie

15 februari 2010 15:46

Hallå!
Tittar in hos dig emellanåt o läser din blogg...!
Brukar i regel inte skriva nån kommentar, men nu gör jag ett undantag...:))
Då jag jobbat på en handelsträdgård så kan jag bara säga...; Blommor gör en GLAD!!!
Kram/Susie

http://www.esslex.se

 
Ingen bild

Senad

15 februari 2010 19:01

Du måste göra Göran till världens lyckligaste ;))))))) Blev TV:n bra??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards