Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Mitt hjärta, mitt lilla sorgebarn

Av Maria - 29 mars 2010 19:45

Idag har jag varit på en föreställning. Min son Joel som går i särskolan hade tillsammans med de andra på kulturkul ordnat en föreställning.

Min son spelade trummor och keyboard. Han är en solglimt i vardagen en ärlig liten underbar männsika som har berikat mitt liv:-) Ibland så brukar jag tänka på att vad det hade varit fattigt utan Joel.

Jan är en brutalt ärlig pojke som inte förstår lägner och fult spel.

När Joel föddes så var min värld helt upp och ner. Ingen visste vad eller varför. Joel drabbades av kramper när han var två dygn gammal. Otäcka kramper som ingen läkare kunde förstå varför de kom. De första 14 dagarna i min nyfödda sons liv tillbringade vi inne i Örebro på Usö. Jag hade ett rum därinne som jag kunde sova över i. En natt hade Joel 26 krampanfall. Allt annat kändes futtigt där och då när jag stod med min lilla son i min famn.


Allt det där passerade i mitt huvud ikväll när jag satt och lyssnade när min son spelade psalmen Blott en dag på keyboard. Många tårar trillade nerför min kind..

  Joel som blir 13 i maj..


Hej hopp  

 
 
Ingen bild

Synnöve

29 mars 2010 20:05

Vad fint! Det är vid såna här tillfällen man blir medveten om hur mycket man älskar sina barn. kram

 
Yvonne Söder

Yvonne Söder

29 mars 2010 20:08

Gullig!

http://virvlans.just.nu

 
Ingen bild

Veronica

29 mars 2010 20:11

Joel är en ädelsten! Det finns bara en Joel som verkligen bidrar med hjärta, själ och massor av humor. Han får oss att tänkta till lite...

 
Annelie Finnebäck

Annelie Finnebäck

29 mars 2010 20:12

Joel är solglimt för oss alla! Underbart skön humor har han också! Han är en frisk fläkt!

http://www.brackets.se

 
Ingen bild

annelie chippen viggo

29 mars 2010 20:29

Jaa han är en speciell halvstor kille nu, gillade honom från första gången jag träffade han

 
Yvonne "Kronan"

Yvonne "Kronan"

30 mars 2010 00:51

Med stort allvar, ser jag.
Kram

http://www.yvonnekronstrand.com

 
Maria

Maria

30 mars 2010 22:05

Ord överflödiga...

http://biphome.spray.se/myltan

 
Ingen bild

Anna m Shadow

2 april 2010 22:47

Jag förstår att du grät. Musik framförd av den man älskar går rakt in i själen. Vad fin Joel är på bilderna!

 
Carry

Carry

4 april 2010 23:12

Vi behöver nog vara mer som Joel om jag tolkar det du skriver rätt - tänk om vi kunde låta bli att ägna oss åt lögner o fult spel o vara sanna o äkta som det är tänkt att vi ska vara - var glad över din Joel han verkar vara en glädjespridare - kram

http://schnauzertjejerna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards