Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Suck,,

Av Maria - 29 april 2010 17:30

Eller jag ska nog inte skriva suck eftersom jag inte blir förvånad...

I min familj så fanns det inga riktiga traditioner.  Jag blev firad senare, aldrig på min födelsedag...Vi flyttade dagarna som skulle firas osv. 

Jag fyllde ju så tidigt i månaden! (före lön) (sen att det var ca 8 dagar efter förra lönen jag fyllde var ju en annan sak...) (Planering kallas det)

Därför har jag alltid tyckt att det har varit viktigt med att fira mina barns födelsedagar.

Men jag blir ju som sagt besviken å mina barns vägnar när de inte blir firade av närmsta släkten. Inte ens ett sms eller ett ynka telesamtal..... Vi firar sen och vi fixar det senare... :-( Likadant med Jul :-( (tror du på allvar att man lyssnar på ditt skitsnack gång på gång. Men jag visste att det skulle bli så här!)(Det konstiga är ju att det tydligen är skillnad på barn och barn)

Min man kommer från en släkt där det är jätteviktigt att man träffas och firar varandra. Makens syster med familj och svärföräldrarna och fika och bara må bra..... Vi brukar totalt vara 13-14 st.... Det gillar jag:-)

I år och nästa år så kommer jag bara att fira mina barn, endast! Inga andra göre sig besvär. Jag är trött på det här nu. Nu fixar jag och min familj nya egna traditioner.......


Nu ska jag åka iväg med två av mina barn till Örebro och de ska få shoppa lite... Det är ju snart skolavslutning också.....


Och ni ta det lugnt i morgon med allsången och eldandet...... Det ska jag göra.

Det blir antagligen lite grillning och njuta av familjens närvaro.


Vintern rasat ut bland våra fjällar,
drivans blommor smälta ned och dö.
Himlen ler i vårens ljusa kvällar,
solen kysser liv i skog och sjö.
Snart är sommarn här i purpurvågor,
guldbelagda, azurskiftande
ligga ängarne i dagens lågor,
och i lunden dansa källorne.

Vitsippor - Anemone nemorosa

Anemone nemorosa- Vitsippa





 
 
Annelie Finnebäck

Annelie Finnebäck

29 april 2010 19:10

Det är alltid lika tråkigt när folk inte vet hur man ska föra sig. Eller kör på temat ge och ta men i praktiken är det - en ger och en tar. Skapa egna traditioner låt alldeles utmärkt!

http://www.brackets.se

 
Ingen bild

Marie

29 april 2010 22:01

det viktigaste för dina barn är att dom har så bra föräldrar - er. Det andra är deras förlust som går miste om allt med din familj. orättvisor som framkallar "xx tycker inte om mig" för det är så barn känner Vi har haft liknande och vår familj "läkte" när vi skapade egen zon några umgås vi med glatt för dom vill och några på våra villkor och några hälsar inte längre sedan vi sa ifrån. Så kan det bli. Men när vi bestämmer hur det ska bli ....du vet chef över sitt eget,,,behöver jag inte bli så förbannad/ledsen längre om du förstår vad jag menar....

 
Yvonne Söder

Yvonne Söder

30 april 2010 07:25

Maria: hade kunnat vara jag som skrev, det ÄR skillnad på barn och barn, min systers barn firades ALLTID med mina var det lite si och så.
Gör som jag lägg ner det är inte alltid blodsband funkar helt enkelt.
Kram och ha en skön Valborg!

http://virvlans.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards