Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Maria - 5 maj 2010 22:57

Just nu är jag mellan två utställningar...  Gävle och Cupen...

Med helgens resultat i bakfickan glider jag in och vinner just det jag vinner cupen... och när jag ska bli fotograferad som Cupenvinnare 2010 så säger fotografen:

- Håll i knorren!

- Va, säger jag!

Håll i knorren! Är du döv?

-Nä säger jag (min man är nog av annan åsikt!)

När jag då tittar ner på min vinnarhund för att rätta till "knorren" så står jag där med en griskulting av en hängbuksras!!??? Allt var bara en dröm:-(

Men vad säger då drömmen? Att det är omöjligt för mig att vinna? Eller har det med mig att göra? Symboliserar grisen av hängbuksformat mig? Ska jag banta eller vad?? Har jag hundar med fula svansar?? Nä jag kan säga att jag var inte så road av drömmen när jag vaknade i morse... Just nu kan jag le lite grann i allafall... Just nu tänker jag på när jag var hos sjukgymnasten och hon visade hur jag skulle stå på alla fyra..... Och när jag väl stod där så sa hon dra upp magen.. (det handlade om att stärker man musklerna i magen så får man bättre muskler i ryggen) Jag gjorde som hon sa.... (trodde jag) Sjukgymnasten igen:

- Du ska dra upp magen!

Och jag kämpade på...

- Nej inte skjuta rygg! ( Fan hon kom på mig!)

- Dra upp magen och knip....

(men va fan vill hon??? )

-Nej du ska inte skjuta rygg och dra ihop skinkorna!

- Nähä???

- Jobba med bäckenet! ( det skulle nån ha sagt innan jag skaffade 4 ungar) Eller var det det jag hade gjort??

Nåja....

- Maria, ta tag i dina magmuskler( ja hon sa så) och dra upp dem.... (Dem??har jag fler?)

När jag stod där och försökte att dra upp min mage och knipa med bäckenet så kändes det som en totalt omöjlig uppgift. Alla ni som var närvarande vid fysiklektionerna vet ju om jordens dragningskraft...  Tänk er barbapappa  i samma situation.....Fattar ni vilken totalt 007uppgift jag hade framför mig?


Hej hopp :-)

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards