Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Maria - 19 maj 2010 23:12

Vad då dags?? Ska hon vara elak, grinig, bitter, syrlig, glad, sur, ledsen? Eller ska hon antyda eller anklaga eller insinuera på   någon eller något.......


Jag berör tydligen ganska mycket med mina bloggar. Mina vänner är glada och tycker att jag bloggar bra. De läser med glädje min blogg :-) Och kan också förstå och inse att jag vill beröra och kanske tom uppröra. Jag tycker inte om när man inte står för sin åsikt det är fegt och falskt.. Att man bränns ut ur grottan man kom ifrån är inte att stå för sin åsikt.

Jag passar inte alla! Det är jag stolt över! Jag lever inte här för att behaga andra. Jag har svårt för de som vänder kappan efter vinden och håller med den de sist pratar med. Jag har svårt för de som vill bli omtyckta av alla. De tycker jag är slätstrukna... Det säger sig självt man kan inte vara omtyckt av alla!

Värre är de som aldrig har en åsikt! De tar aldrig ställning eller gör ett val som kanske är obehagligt. Vart kommer dessa i livet?

Och människor som tar åt sig äran för vad andra har åstadkommit gillar jag inte heller! Eller när nån frågar efter min åsikt eller efter ett råd och inte lyssnar på vad jag har att säga!? Ta inte av min dyrbara tid!


Vad jag gillar är vänner som finns där i vått och torrt. Som tycker om en fastän man har "bad days". Som ringer och stöttar när man behöver det. Som tar en fika bara så där! Som unnar sina vänner framgång och lycka.

Vänner som bara ler när man träffas.

Vad jag mer gillar är min familj. Jag älskar dem villkorslöst! Utan dem vore jag bara Maria, inte maka och mamma.


Det finns säkert nån därute som nog tror att jag har haft just dem i tankarna när jag skrivit min blogg ikväll.. Men glöm det... De enda som ska känna igen sig är mina vänner och familj i denna blogg.....


Hej hopp.....

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards