Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Maria - 24 maj 2010 21:40

Det har jag haft sen i fredagskväll... Det var väl då Yvonne och jag hade garvat för femtioelfte gången....


Jag kan ju säga att jag är väldigt trött och sliten efter helgens bravader..


Kronan och min resa startade vid 13.00 på fredagen när Jollan slutade skolan...Det är första gången på länge som Jollan är med (förutom Cupen) Jollan skulle ställa Qrusa för första gången själv i valpklass... Jollan har slitit och trimmat Qrusa själv :-) Jag blir så stolt över mitt lilla hjärta:-)

Eftersom vi inte fick plats med allt i bilen så skickade vi lite tillbehör med en uppfödarkollega.... 


På lördagen var det Skkutställning... Vädret visade sig inte riktigt från sin bästa sida....Det var ett riktigt skitväder om jag får säga min mening... Och det får jag ju;-) Det är ju min blogg ;-) Och när vi kom till platsen så var utställningsplatsen mer lik en plaskdamm... Hm, nä det är nog fel beskrivning.. Har ni sett filmer ifrån Kina? Från risfälten? så såg det ut.... Arrangörerna gjorde sitt bästa men platsen var faktiskt under all kritik..Högt gräs med dolda vattenpölar:-( Tur att jag hade fantastiskt roligt hela helgen........Men jag tycker lite synd om de som har Shih-tzu, pudel, old english sheepdog mm.... Amerikansk cocker var nog inte så roligt de här dagarna heller.... Men detta väder sätter hundägarnas pälsintresse på prov....... :-) Zlatan blev 2a bästa hane och Tage blev 3a bästa hane. På kvällen anslöt en annan uppfödarkollega till vårt hotell. Vi hade mycket trevligt och åt gott på den utmärkta restaurangen som vi besökte :-) Det var en kväll i glada vänners lag..

På söndagen var det dags för Qrusa och Texas att göra entré i utställningsvärlden. Texas vann sin klass. När det var Qrusas tur så vet jag inte vad som hände men all träning verkade som bortblåst. Qrusa såg ut som om hon ville   till alla. Hon var ingen   precis. Hon och den andra valpen såg överlyckliga ut.Jollan kämpade på men såg lite ansträngd ut  ... Men hon skötte sig utomordentligt bra... När min Texas sedan blev Birvalp så kände jag mig faktiskt framgångsrik.  Denna dag blev Zlatan oplac i bästa hane.  I ValpBIS blev Texas 4a. På första platsen placerade domaren Bennys fina ps-valp Rasmus :-) På andra platsen kom Veronica och Marias svarta mellistjej Lava...

Sen var det ju dags för Kronan och farbror Mollberg att kliva in i ringen... Det slutade med en Veteran BIS 2 placering :-) Grattis.....


Sen var det dags att packa bilen :-( Det var ingen rolig uppgift...Två burar två vagnar ett tält tre väskor två trimväskor fällar stövlar och sex hundar ett barn och två människor. Allt detta i en v70. Och det blev ju inte bättre av att vi fick lasta det som hade liftat ner med kollegan....... Inte ens en prutt hade fått plats i bilen på vägen hem........


Tack alla ni som gör utställningarna så trevliga :-) Alla som grattar och är trevliga runt ringen...


På vägen hem stannade vi och käkade i Götene... Och vilka dyker inte upp där om inte Caroline och hennes mamma... Vad snopen man blir :-) En liten trevlig pratstund om hund förstås och sen vidare hem...


Tack Kronan för trevlig bilresa:-)



Hej hopp.......................


Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards