Alla inlägg den 27 maj 2010

Av Maria - 27 maj 2010 23:19

Kan jag bli det? eller har jag tappat gnistan? Nä jag tycker att man ska vara snäll.. Faktiskt! Jag är jättesnäll ;-) ( och hur många sa ellerhur nu?) Som tur är så får jag aldrig veta hur många... Men det är faktiskt så att jag är en snäll människa men utnyttja inte det! För när jag upptäcker att nån har utnyttjat min godhet ( ja, jag flyttade snäll till nästa level ;-) ) blir det aldrig bra igen....

Jag har faktiskt upptäckt detta i min inte alltför gamla liv och vet ni hur besviken man blir?? Så nu för tiden så brukar jag lita på min magkänsla... Och det fungerar klockrent..Jag har nån som borde ha stått mig nära, men jag har valt att inte ha det så! Vilken lättnad när man insåg sanningen. Att den här människan kommer aldrig att bli det i mitt liv som jag så starkt hoppades på. Det var som att ta ett vältuggat tuggummi och slänga det...


Jag var inne på en lokal hemsida häromdagen... (asg) Och jag såg en total magomvridning ihop med en annan... Vet ni vad det leder till? Jo att jag mår bra för det ena tar ut det andra... Jag kan tänka mig att jag ställer till lite oreda ibland... Hm... Jag tar inte skit...Kommer aldrig att göra.. Varken av loosers eller nån annan.. Fiende eller vän..... Ja jag skrattar hela vägen till banken.... igen och igen... Nån satte visst garvet i halsen... (detta är en saga) *ler* Men varför frågar aldrig folk?? Utan tar för givet? Jag konfronterar! Jag måste få veta. Jag har gjort det flera gånger. Och jag kommer att göra det igen! Så länge det är människor som jag bryr mig om. Annars lämnar jag platsen för att aldrig se mig om igen:-)

Nu kommer flera att kommentera och undra vad det är som händer osv. Svaret är inget! Men jag ska säga det redan innan.. Jag skriver av mig... Sen är det väck... Men det går sakta framåt... Och jag har valt att ta det försiktigt...


Vet ni? Jag lever ett bra liv... Jag har en bra make   (ler) jag har 4 barn   (ler mera) Jag har pengar på banken...   Jag har dom sakerna jag vill ha....Snart blir det en omstart, när energidepåerna är tillbaka i full nivå... Visst är det sjukt att dessa saker som jag nämnt i stycket ovan kan få folk att reta sig!


Vet ni vad jag har gjort idag? Jag har varit med min pappa in till Örebro och han har köpt ny diskmaskin och en dammsugare... Själv har jag köpt vattenkokare och kaffebryggare... Jag ska ha dem på nya stället:-) Jippie jippie....


Igår var jag nere på Arken Zoo här i karlskoga och Helene bjöd på fika och Eukanubas representant var där och snackade foder:-) Herregud vad folk det var där som använder iams kattmat... Men Iams är ett otroligt bra kattfoder..


Idag kom det över ett gäng med valpköpare;-) Alltid lika trevligt. Vi trimmade ett gäng hundar som ska ställas ut under sommaren:-)

Vi kör igen om två veckor....

Vilken gemenskap vi har vi Kaspelixare:-)

Kram på er....


Hej hopp... Nu ska jag slänga mig i slafen och bara njuta över att jag mår bra idag!




Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards