Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Maria - 12 juli 2010 09:19

Ja, blir de så bra egentligen? Tankarna i värmen alltså? Igår var väl en av årets varmaste dagar och jag kan ju inte påstå att det var en av mina bättre ide´dagar... Den här veckan så ska jag och en vän träna lite med våra vovvar.. Vi ska ha inkallningsövningar. Bra övningar att göra när man är två eller tre st och flera hundar som störning.


Jag har funderat lite på alla kommentarer till mina tidigare inlägg ang rasstandarden. Och nu förstår jag hur domarna kan döma så olika.

Eftersom vi; Jag och ni som kommenterade hade olika åsikter om tex svansarna.

En del domare tycker att det är superviktigt med tänderna en del struntar i tångbett och att p1 saknas. Några sätter färgerna som viktigast. Och en del domare tycker att rörelserna är viktigast.  Sen så gäller det att omsätta detta i praktiken :-) Jag måste säga att jag tycker mycket om när domarna ger öppen kritik, eller verkligen förklarar varför den och den vann och varför man står som tvåa.  Eller förklarar varför den och den fick en tvåa eller en trea.


Jag kommer att fortsätta att blogga om rasstandarden. Ni som har läst den och blivit upprörda över mina åsikter; skaffa en egen blogg och skriv era åsikter i och ta upp sådant som ni tycker är viktigt. Jag ska med glädje läsa dessa:-) Jag har några favoritbloggar och det är de jag länkar till. Kloka och roliga bloggar som både roar och berör. Jag har ju egentligen bara lyft det jag ser varken sagt att det är rätt eller fel... Jag vet vad mina hundar har för fel och jag vet deras förtjänster. Så tro inte att jag bara skriver om andras hundar...


Nu ska jag gå ut i solen och njuta av sommaren och mina underbara valpar:-)

Hane i R-kullen :-)  


Hane i R-kullen  :-)


Ha en bra dag:-) Det ska jag!


Hej hopp!

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards