Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Maria - 25 juli 2010 21:36

Jo det undrar jag??


Hur väljer man valp... Alla uppfödare har olika delar/saker/hälsa/och som är viktiga för dem när de väljer valp. Hur väljer du?

Vilket är viktigast för dig när du väljer? Skippar du en dålig svans mot en sträv päls? Eller tar du en dålig päls mot ett otroligt vackert huvud?

Jag tycker ju att storlekarna på våra dvärgar är otroligt viktig. Det vet säkert alla som känner mig. Vi har ju Riesen 60-70 cm, Schnauzer 45-50 cm och dvärgschnauzer 30-35 cm. Och dessa mått gäller både hane och tik..

Det börjar bli lite väl stort bland våra dvärgar. En heder till domarna som vågar säga ifrån! Jag säger inte att det är förbjudet att vara för stor. Men vi måste vara rädd om våra olika storlekar.


Så hur gör ni nu då? Berätta gärna:-)



Hej hopp:-)








Av Maria - 25 juli 2010 20:38

Nämen vad ska hon blogga om nu då?? Gamla fabler eller ska det vara nån undermening eller? Nä jag tänker lite hur man blir bemött runt ringen på utställningarna. Min man frågade mig för inte så länge sen:

- vad är det fär jävla sport du håller på med? Ska inte en hobby vara roligt?

Ibland hälsar vissa och ibland så tittar de i horisonten långt bakom en och gör inte en antydan till att vilja hälsa...

Jag säger så här: Hälsa inte! Gör er icke besvär! Men för f-n stå för att ni inte vill hälsa... Ler..... Titta mig i ögonen och vik inte med blicken och sen passera!

Nu kommer nån att säga att jag ska inte bry mig och jag ska gå vidare och inte älta.. Nej jag ska inte men jag är inte någon robot.. Jag kan inte vara ytlig och le alla rätt upp i ansiktet. Om jag inte tycker om dig eller nån annan så kommer du/ni att märka det, jag lovar. Jag kan inte låtsas. Vissa människor har den inverkan på mig att jag får en sur känsla i magen och vill kräkas. (ej spydig nu) utan det är verkligen så. Det finns några få människor som har den inverkan på mig.

Några har jag talat om för att jag kommer aldrig att hälsa eller le eller byta några ord med. De har gjort mig illa med sitt skitsnack!

Några av de jag känner, har ett behov att vara alla till lags och tar aldrig ställning:-( Yeack....


Men nu till dåliga förlorare... När de vinner så är de skitglada (självklart) men när de förlorar så  brinner fan skallen av på dem.. Herregud! väx upp!

Ja jag blir heller inte glad men man säger grattis till den som vinner... Den är ju glad och vill inte ha sin dag förstörd av dåliga förlorare.....


Det finns en kvinna i min krets som jag inte blir riktigt klok på... Vill hon dra undan mattan för mig eller??? Vill hon mig illa eller?  Jag förstår inte... Ena stunden blir jag glad av hennes sällskap och nästa stund så är det en rak höger:-(......

Vet ni vad jag gillar hos mig själv? Min vilja att klara mig själv och vara den jag är. Mitt mod att resa mig och gå när lusten är slut.


Nu till något underbart:-) Mina valpar efter Klara och Taylor, häftig mentalitet och superpäls:-)

Bubblan tar väl hand om sina små(självklart) Jollan har målat i köket idag...

Till veckan kommer mattläggaren hit-) Sen ska den nya diskmaskinen in och så ska vi beställa ny kyl och frys.. Svart förstås..... Äntligen:-)


Jag gläds åt att Kaspelixhundarna har framgångar i sommar:-)


Hej hopp:-)


Snart kommer forsättning av rasstandarden....



Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards