Direktlänk till inlägg 25 juli 2010

Hur väljer man?

Av Maria - 25 juli 2010 21:36

Jo det undrar jag??


Hur väljer man valp... Alla uppfödare har olika delar/saker/hälsa/och som är viktiga för dem när de väljer valp. Hur väljer du?

Vilket är viktigast för dig när du väljer? Skippar du en dålig svans mot en sträv päls? Eller tar du en dålig päls mot ett otroligt vackert huvud?

Jag tycker ju att storlekarna på våra dvärgar är otroligt viktig. Det vet säkert alla som känner mig. Vi har ju Riesen 60-70 cm, Schnauzer 45-50 cm och dvärgschnauzer 30-35 cm. Och dessa mått gäller både hane och tik..

Det börjar bli lite väl stort bland våra dvärgar. En heder till domarna som vågar säga ifrån! Jag säger inte att det är förbjudet att vara för stor. Men vi måste vara rädd om våra olika storlekar.


Så hur gör ni nu då? Berätta gärna:-)



Hej hopp:-)








 
 
Annelie

Annelie

25 juli 2010 23:24

Jag vet vad jag valde Tage för och det har jag inte ångrat!

http://www.brackets.se

 
Helene

Helene

26 juli 2010 11:19

Detta har jag också funderat mycket över, hur väljer man valp. När jag valde min första hund, skulle vi ha en hund till sällskap och jag valde den lilla söta alerta tiken och hade tur som fick henne. Sen blev jag mer insatt i rasen och tyckte det var roligt att åka på utställning, men då ska hunden även se rätt ut :-). Min andra hund blev en foderhund, som jag blev tilldelad och inte valde själv. Hon tyckte inte utställning var roligt, eller var det jag som kände mig vilsen i utställnings världen och förmedlade det till henne. Men hon är modig och snabb och har blivit en duktig agility hund.
Börjar nu så smått titta efter min nästa hund, men vad ska jag gå då titta efter, ja, inte vet jag, men jag har ju tid på mig, ska inte skaffa någon förrän om tidigast 2 år.....men sugen blir man när man ser alla era söta valpar! Få se om det blir en dvärg igen, men vilken färg? idag vet jag inte.....

Hann inte se er i ringen, men såg er vid sidan av, sen var jag tvungen att rusa tillbaka till mina sysslor. Ska gå in på hemsidan och uppdatera mig om resultaten.

Fortsatt lycka till i sommar med både utställning och valpar. Kram

http://www.poljak.se

 
Nettan von Zweigbergk

Nettan von Zweigbergk

26 juli 2010 15:07

Nu är jag inte uppfödare och rasen är ny för mig, så i mitt fall anser jag det vara klokast att låta den som har kunskap och som känner valparna bäst att, utifrån mina önskemål, välja vilken valp som har de bästa förutsättningarna att passa oss.
Ser fram mot fredag!! :-)

http://www.solbacken.moogo.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards