Alla inlägg den 26 juli 2010

Av Maria - 26 juli 2010 23:55

..Så gör jag det för 7 miljarder människor... Eller bara 1. Jo så är det faktiskt...

Jag tänkte på det i förmiddags. Jag bloggar ju mest för min egen skull. Sen så har det blivit en bonus att så många läser. Vi har en befolkningsmängd på jorden som har nått 7 miljarder människor så abstrakt så skulle alla dessa vara möjliga bloggläsare. Rent konkret så är det en total omöjlighet. Vart jag vill komma är att jag bloggar för många och/eller bara mig själv. Ibland går det in nån och får dåligt samvete och måste då kommentera med en elakhet. Vem är den riktad mot? Jo just det endast en person nämligen mig. Tänk på det när ni känner att ni måste kommentera mig.


Just idag så det varit en mellandag..... Vaknade 4 med huvudvärk och somnade om vid 8 för att vakna 10 med bara lite huvudvärk kvar....Orkade inte vara lat idag utan skickade iväg sonen med kyrkintresse med farmor och farfar till Sunne.



   Den vackra kyrkan i Sunne som vi besökte under midsommarhelgen. Allt tack vare Joel.  

Svärföräldrarnas underbara stuga i Sunne:-) Min återhämtningsplats..

 

I morgon är det dags för frissan, äntligen. Har ni förslag på frisyr;-)


Hej hopp....

Av Maria - 26 juli 2010 06:50

...helst......


Bra dagar och mindre bra dagar har alla. Jag har läst en bok att de männsikor som har ett behov av att trycka ner andra människor har dålig självkänsla. Det är skillnad på självförtroende och självkänsla. Värsta kombinationen är mycket självförtroende och låg självkänsla..

Rak och ärlig är en annan klyscha som folk slänger omkring med... Till vilken nytta säger folk vad dom tycker och tänker? Har jag behov av någons åsikter?? Fast jag inte har bett om dem?


Här i Karlskoga regnar det idag.... Det regnade hela dagen igår också.. Jag tycker att det är skönt med regniga dagar ibland...

Jag avskyr alla dom där måsten som folk försöker att leva upp till och inte alltid klarar av och sen mår dåligt av...

Jag gillar inte heller "ryck upp dig" Visst, om jag kunde det så hade jag aldrig hamnat i det läget jag måste rycka upp mig ifrån....

Tänk vad alla måste vara duktiga hela tiden! Blir vi bedömda i ett osynligt poängsystem nånstans? Självklart så vill jag också vara duktig hela tiden..

Men ibland undrar jag om folk är duktiga och sysselsätter sig med något hela tiden bara för att dölja något, hur mår de egentligen? Hur skulle det bli om de satte sig ner och bara blev där med sina tankar?


Ja det var en flumblogg levererad på sängkanten av en inte helt kry Maria... Huvudvärk  



Hej hopp

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards