Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Stolt :-)

Av Maria - 23 augusti 2010 09:14

Ja, det är jag faktiskt. Jag har två hanar. En ps och en ss som nästan varje gång de är med och tävlar placerar sig i bästa hane:-)


Helgen som gått har som vanligt vandrat i utställningens tecken.....


Jag pratade med en uppfödarkollega om att vara klok eller inte som vi håller på... Och ja jag tycker att vi är kloka... Vad skulle vi lägga all energi på annars?

Uppfödarkollegan rabblade upp massor som hon skulle göra och hade på gång som inte hade med hund att göra ;-) Det var en hel del!

Men trots det finns det plats för hundbad, bilresor, packning, trimning, burdragande och adrenalinstormning :-)

Jag tror också att vi tog ett beslut på att man åkte för att vinna..... ;-) (det ni, säga så i jante-Sverige) Men ellerhur, fika med vänner kan man göra hemma utan att göra allt det som står ovan om hundbad mm.......


Nu känner jag snart att det är dags för rasstandarden del 3.



Nä nu ska jag bada en valp...


Hej hopp!





 
 
Sussie

Sussie

23 augusti 2010 10:00

Det är med all rätt du känner dig stolt! Å så klart man ställer för att vinna!
Att hålla på som vi gör, trots eländiga kroppar, ger mental energi och välbefinnande. Det är värt all värk och trötthet för inombords mår vi sååå bra av att komma ut, träffa "likasinnade" och få hålla på med det vi trivs så bra med.
När det dessutom går så bra och man får rida på framgångens våg, så känns det naturligtvis extra härligt :)
kramkram

http://www.kenneltwix.se

 
Pia

Pia

23 augusti 2010 23:49

Klart du skall vara stolt! Fattas bara annat! Dessutom är det en helt underbar känsla :-)
Kram Pia

http://www.filur.dinstudio.se

 
Barbro

Barbro

24 augusti 2010 08:29

Hej Maria.
Ramlade in på din trevliga blogg. Benämningen på oss som håller på med hundar och hundutställning
är "Skönt galna" Rätta mej om jag har fel.
Ha det bra!

http://www.barcols.se

Maria

24 augusti 2010 11:52

Hallå där Barbro!

Travligt att du har hittat hit:-)

Och skönt galna var en bra benämning :-)

Ha det gott!
Maria

 
Ulla

Ulla

29 augusti 2010 21:14

Självklart åker vi galna för att vinna och inget annat. Eller...!?

Kram och grattis till alla fina resultat i sommar

http://www.xjar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards