Direktlänk till inlägg 25 september 2010

Familjdag med ridning och pizza ;-)

Av Maria - 25 september 2010 19:56

Idag har vi haft en familjedag:-) Det är helt underbart att ha en sån dag ibland... Göran och jag sov länge och då menar jag länge för att vara oss.. Kl 9.30 gick vi ur sängen... Då hade dottern fixat hundarna och varit ute med dem och gett dem mat :-) Tack hjärtat...


Sen hade maken och jag några ärenden som vi behövde fixa. Det slutade med att vi kollade på "badpalats" :-)

Så vi får väl se vad det blir:-)

Sen var det lite inhandling av verktyg och spackel.....

Hemma väntade resten av familjen på att vi skulle åka vidare till stallet för att rida. Jocke hade nämligen gett Jollan i födelsedagspresent att han skulle följa med och rida:-) Hans polare Bäck skulle också vara med:-) Fast han är ju som en familjemedlem han med ;-)

Bäck rider på Polly

  

Jag tror faktiskt att båda grabbarna hade det riktigt roligt i sadeln idag. Jag och Jollan hade i allafall roligt:-) Jag var ju bara tvungen att ta en sväng jag med med Moyna...

.  

Joakim sitter säkert i sadeln ;-) (eller?)

  


Bäck får rida bakom en sväng innan han provar på egen hand ;-)


Några enkla övningar hann de med innan Bäck fick prova på egen hand...


  

       Jocke red på utanför han ävade på annat, bla att "rida lätt"

Bäck och jag diskuterar om vi ska köra ett galopprace.... (eller inte)


Jag har haft en mycket trevlig dag i familjens sällskap. Jimmie och Joel hjälpte morfar med att köra in ved och jag eldade lite åt honom så att han får lite värme:-) Jocke passade på att köra lite cross. Han hade ju lovat Jollan en tur:-)

Sen bjöd min pappa alla på pizza:-) Tack pappa!


Alltså en underbar dag med min älskade familj:-)

Ha det gott!


Hej hopp!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Av Maria - 22 november 2023 09:51

Men man brukar ju säga att har man inget snällt att säga så kan man vara tyst..   Och det har faktiskt stämt väldigt bra när det gäller mitt humör och åsikter just nu..   Funderade på just detta häromdagen. Jag läste att en av deltagarna i id...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards