Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av Maria - 21 oktober 2010 11:02

Idag är det vackert väder:-) Och jag är ledig:-))) Lite sovmorgon...Eller inte...  äldsta sonen missade bussen.... Som straff fick han då skrapa rutan och starta bilen istället ;-) Ja det var ju ett grymt straff.. Eller inte. Men det var -6 grader här i morse.. Jag älskar när det är kallt och frost i gräset...


Dagens hundgöra började med ett bad:-) Kira var inte lika nöjd som jag:-) Ska snart sätta igång med Texas... Texas mitt lilla underverk:-) Han har blivit BIS-1 valp 3 ggr på SSPK:s utställningar. Nu i november så ska han debutera i juniorkklass :-) Texas är inte bara snygg han är en otroligt go hund också:-)  

Texas i Kista. Bis-1 Valp.

 

"Kasper" Kaspelix Kom Igen Kasper ögonlyst UA :-)

I år har det bara varit framgångar för Kennel Kaspelix och mig med på det privata planet:-) (ego-boost) Ja jag vet... Men man får det ibland även här i janteSverige.

Vet ni vad jag mer trivs med? Jo mitt arbete i Dvärgschnauzerringens styrelse.. Att vara förtroendevald i en förening med ca 1100 medlemmar är otroligt roligt. Ibland är det slitigt men till 90 % positivt. Förra året när vi hade uppfödarutbildningar så tog det mycket tid men det ger så mycket tillbaka, så det är värt allt slit.. Flera gånger om..Alla trevliga mail. man får.. Alla trevliga medlemmar som hör av sig eller ger feedback för det man gör. Tack!

RAS-arbetet är superkul.. Att RAS ska vara ett levande dokument, som hela tiden är med oss i arbetet som uppfödare, gör ju saken ännu roligare..

Nedan en länk till RAS som fastställdes 2007.


http://www.dvargschnauzer.se/klubben/RAS/RAS_Dvargschnauzer_2007-05-09.pdf


Nope nu kallar tvättmaskinerna på uppmärksamhet..


Hej hopp



Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards