Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Fullmåne...

Av Maria - 25 oktober 2010 10:00

Sover ni oroligt när det är fullmåne? Det gör jag ... Jag vänder och vrider mig och har svårt att slappna av. Ibland märker jag att jag ligge och spänner hela kroppen.. Då är det bra att kunna ta till BK. Basal Kroppskännedom.. En jättenyttig sak att kunna. Speciellt om man har lätt ör att bli stressad. Jag fick lära mig det här hos sjukgymnasten :-) Prova ni också...  

Senaste fullmånen fångad på kort av mig själv :-)

 

I fredags fick jag en ny blombukett   Denna gång komponerade jag och maken betalade :-) Jag älskar vitt och lime.... Det gör sig så bra ihop:-)

   Helgens blombukett från maken :-)


Att gå koppel promenad med sju hundar varav tre är valpar kräver ett visst mått av tålamod....Som jag besitter........Inte......Eller lite... Det är ju inte dom som har bestämt att vi ska gå på promenad tillsammans....Nån vill fortfarande inte gå i koppel  några kan sen länge gå i koppel men börjar fundera på detta när 3 andra krånglar.... Det verkar som om de tänker:

- Kan dom så kan väl vi också gå baklänges eller sitta och tjura i diket.....Har ni tänkt på en sak ni som har hanhundar.... Att när en lyfter på benet och kissar så är det som en:

- VAH??-upplevelse för de andra i gänget.... Alla måste fram och kolla gärna direkt i röret ska dom kika in..... För att därmed få en obligatorisk pannluggsduch....   


Nog om det... Jag överlever ju varje gång och det gör de med:-)


Nope... Några av er kommer att störa sig på min blogg och ni andra kan njuta av dagen och fortsätta och må bra   


Hej Hopp............


 
 
Maria

Maria

25 oktober 2010 14:33

Mina kommentarer blir som följet;
Aoooooooooooooyyyyl!
Nix, men jag får väl testa!
Vackert!
HAHAhahaha! Nu kissar jag nästan på mig!
Stör mig inte ett dugg, ska visst njuta av dagen!
Kram

http://biphome.spray.se/myltan

 
Ingen bild

Yvonne "Kronan"

26 oktober 2010 23:15

Kan inte sova när det är fullmåne utan är uppe och spökar. Jag är väl en liten häxa eller så.
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards