Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Hör nu på go'vänner så ska jag för er berätta..........

Av Maria - 27 oktober 2010 20:46

Den älskade jag när jag var liten...Hur mycket saknar man inte Astrid Lindgrens vackra berättarröst... Som i Mio min Mio.. Eller när hon läste Bröderna Lejonhjärta.... Fantastisk sagotant..Jag är glad att vara av den generationen som har fått växa upp med Astrid Lindgrens vackra berättelser.. En av mina favoriter är Madicken...


Kommer ni ihågfler barnprogram som präglade vår uppväxt?? Jag är nu säker på att 90 % av sjuttitalisterna tänker på  Vilse i pannkakan... Ni vet det där programmet som förstörde en generation ;-) Vet hur rädd jag var för storpotäten?

 Att han ens fick göra barnprogram är fortfarande ett under   


Sen har vi ju underbara Trolltider:

- Hallå det är Kotte :-)

1979 var jag 7 år och jag älskade den här julkalendern... Jag har för mig att den har blivit framröstad som den bästa julkalendern nånsin här i Sverige...


Fler barnprogram jag kommer ihåg är ju  "Farbror Frippes skafferi"

Ni vet Martin Ljung som Farbror Frippe som plockade fram burkar i sitt skafferi :-) Jag gillade burken med Pelle plutt:


"Pelle Plutt plutt plutt Tog ett skutt skutt skutt Över ån ån ån, tappa tån tån tån in i kammarn efter hammarn, spika fast den lilla tån"


Kommer ni ihåg Trazan och anarne:-) Eller när de var Nicko och Pulver :-)

Skivfodral, framsida


Inte att förglömma

Fem myror är fler än fyra elefanter med Magnus och Brasse


Nått man inte får glömma är Barbapappa :-) :-)


Jag verkligen älskade hur de löste alla problem och förvandlade sig till allt möjligt:-) Det var barnprogram det ;-)


Kommer ni ihåg den här lilla gubben då?

Professor Baltazar:-) Underbar liten uppfinnare :-)


Vet ni just nu sitter jag här med ett leende på läpparna och bara njuter av minnen från barndomen:-)


Den man absolut inte får glömma är ju


Trolltyg i tomteskogen:


Det är det bästa som svt någonsin har sänt på tv tror jag... Den är helt underbar... Jag läste nånstans att den ska släppas på dvd:-) Jag kommer lugnt att köpa den:-)


Hoppas att ni har haft en lika trevlig läsning som jag har haft när jag har skrivit den här bloggen:-)


Hejsan hoppsan...




 
 
Erika

Erika

30 oktober 2010 16:11

Underbara program,vart tog do vägen undrar man ?
En jag saknar i din blogg är ju Beppes Go´natt sagor.
Åhhh kommer du ihåg dom där som flög i flyplanet då Himmel och pannkaka eller va hette det?
Och Proffessor Drövels hemlighet (guuud så spännande det va)

http://risenshine.blogg.se

 
Ingen bild

Erika

30 oktober 2010 16:31

Jooo det var ju Himmel och Pannkaka det hette programmet och inte att förglömma Fablernas Värld och Från A till Ö med Hedwig och ugglan Helge, och ett till program som jag inte minns vad det hette där dom klädde ut sig,har för mig att det var clownen manne som hade det men jag kan minnas fel här.Det var liksom våningar med stegar emellan(i en studio) och olika kläder han bytte om till....
Va frusterande när jag bara har diffusa minnen av det,men jag minns att jag gillade det programmet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Av Maria - 22 november 2023 09:51

Men man brukar ju säga att har man inget snällt att säga så kan man vara tyst..   Och det har faktiskt stämt väldigt bra när det gäller mitt humör och åsikter just nu..   Funderade på just detta häromdagen. Jag läste att en av deltagarna i id...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards