Direktlänk till inlägg 9 december 2010

Mycket att blogga om :-)

Av Maria - 9 december 2010 17:27

Just nu händer det mycket i mitt liv... Jordvarvet snurrar verkligen fort:-)

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja men jag tror att jag berättar lite om de senaste veckorna :-)


I lördags var vi på adventsfika hemma hos Carry som har Doris och Donna från mig. Jag träffade även Dixie som är efter Doris och Taggen. Hundarna busade och lekte medans vi fikade. Det var jättetrevligt! Vi hann även med att spela lite Wii som tog fram tävlingsnerverna hos vissa vädurar ;-) Fniss! Men jag kan ju säga att Carry behöver öva på backhoppning i allafall :-)


Bisse har tävlat med Nilsson (Kaspelix For On The Floor) resultat blev 163,5 poäng och ett första pris! Grattis Bisse!


De här fina bilderna har min valpköpare Ann-Jeanette Von Zweigbergk
fotat på sin Bibbi:

  

Snöodjuret!

  

Kärlek!

  

Kuperad?

  

Kompisar!

  

Fullt ös spar tid!

 

I veckan så hade Jollan en trevlig läxa; Hon skulle hjälpa till med något hemma som hon inte hade gjort förut, damen som alltid är så hjälpsam och som har gjort det mesta, valde att bjuda familjen på en trerätters middag:-)

Bildbevis på läxan   

  

Förberedelser!


  

Förrätten; Snittar

 

  

 Clubsandwish a'la Joline!

  

Chokladpudding!

Tack gumman för en trevlig kväll!

 

Hemma hos oss har julfriden infunnit sig. Vi har några julklappar kvar att inhandla. Jag ser verkligen fram emot den här julen och samla hela familjen omkring mig.

Hjärtat som jag köpte i Örebro när jag och ChippenAnnelie var där!

 

I helgen blir till att baka lite pepparkakor med Joline och pälsvård inför Stockholmsutställningen.


Snart är killarna hemma och så ska vi äta middag tillsammans hela familjen.

Jag kommer snart att blogga om fortsättningen på rasstandarden, försöker bara hitta lite tid :-).


Hej hopp!



 

 
 
Carry

Carry

9 december 2010 20:16

Ha ha nu var du rolig - tur det inte finns några bildbevis på det där, men jag filmade ju dig bakifrån...he he kan va bra o ha nån gång

http://schnauzertjejerna.blogspot.com

 
Sussie

Sussie

9 december 2010 20:33

Underbara bilder på Bibbi! :)
Kan man hyra Jollan? ;)
Kram Sussie

http://www.kenneltwix.se

 
Pia

Pia

9 december 2010 21:31

Fantastiska bilder!!!!!
Kram Pia och Filur

http://www.filur.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Av Maria - 22 november 2023 09:51

Men man brukar ju säga att har man inget snällt att säga så kan man vara tyst..   Och det har faktiskt stämt väldigt bra när det gäller mitt humör och åsikter just nu..   Funderade på just detta häromdagen. Jag läste att en av deltagarna i id...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards