Direktlänk till inlägg 13 december 2010

På begäran :-)

Av Maria - 13 december 2010 22:17

Förstår ni hur det känns för en centrumberoende vädur som jag, när någon uppmanar en att blogga :-) Och jag vet ju att hon vill att jag ska blogga för att jag gör det så bra   ...... Nähä satt det nån Jantebevakare runt hörnet och bevakade min blogg ?  Ni är välkomna, ni biter inte på mig... Bara nån gång bort-emellan- Så får jag en Jantesmäll som heter duga...... Men då har jag ju kompis vädur och stenbock som använder både bra och dåliga metoder... (nu tänkte Väduren: Vaddå dåliga har jag dåliga metoder???????? -Nä nu måste jag fråga....... Medan Stenbocken tänkte: va finns det dåliga? De måste komma från väduren!) Dessa två vänner är klockrena:-) Love you!  

Nä tillbaka till det här popstjärnestatusen som jag har fått :-) (ja ja tagit själv) Nu förstår jag hur det känns att vara en rockstar och stå där bakom kulliserna och alla ropar:

- En gång till en gång till...... Maria! Maria! Maria!

Och där kommer jag glidandes... (nä det lät inte bra) Skridandes... Nä f-n inte det heller.....Hasandes?? Nä jag är ju ingen lodis... (Har ni sett de här som inte kan gå i högklackat?? Utan trampar ner själva trampdynan först?? Det verkar som om de är rädda för att klacken ska gå av) Det är lite så jag känner mig men jag går absolut inte så!!! ( jag tror nu att väduren tänker att jag har spårat ur totalt) Men jag känner att jag måste gripa tag i min chans till berömelse! (Vad udda, jag höll på att skriva bedrövelse ;-) ) Nä jag gör en luftgitarrsentre´ Det är jag!


Lussevaka, ni som har tonårsbarn, är det nåt att parta in? Lucia och Valborg det är de dagarna som ungdomarna ofta får en inkörsport i drickandets konst! Själv började jag inte dricka...Hm få se nu.... 20 låter ju bra men så var det nog inte....Hm..Ja hur var det nu då?? Får man ljuga när man bloggar?? ( men risk för att nån sur(jantetönt eller hillbilly) sträcker på sig och säger: Det har du ju gjort förut i bloggen....... Ok.....jag var kanske 18 eller inte det heller... Men med tanke på att maken läser detta och vi har varit ihop sen...Öhh... Hm ...Urminnes tider?? Ja så är det...ja ja sen jag var 17...... Jo just ja jag spillde ju i hans bil första gången jag åkte med honom... Hm (igen) jäklar.... Det var ju inte bara cola i det jag spillde.... Men just ja nu gick det upp ett Liljeholmens..... Inspark på gymnasiet:-) Det var ju då vi drack det där rävgiftet med vin, Whiskey, pärontjofräs mm...... Fan vad det smakade illa....... Så så duktig var jag... typ 16 alltså.... :-)



Jag har en lös benbit i min fot! Alltså ibland när jag går så fastnar den i fotleden..Det gör så in i hel-ete ont när den gör det..... Det ni, tänk på den ni som har en skruv lös  (fnissar)


Brukar ni byta bokstäver i meningar nån gång? Det gör jag ofta..


Tex:


- Jag har varit och pämpat ducken :-) Maken bara stirrade på mig...

- Är Mäck och Bey här?  De äldsta sönernas polare med dåvarande flickvän. De heter Bäck och Mey.

- Veris och Leva!! (jag ropar in Lewis och Vera)

-Där går Fejk och Nygen! ??? Två klasskompisar som kallades Nyk och Fejgen!


Så nu fick jag med lite sådana här kortbloggsgrejer... Typ notiser i tidningen...


Nä nu ska jag suga lite på framgångskaramellen en stund.


Ha det bra!


Hej hopp!




 
 
Sussie

Sussie

14 december 2010 09:53

Hahahaha...tack för ett gott skratt och ett leende som fastnat :)) Bra start så här på en tisdag :)
kram kram

http://www.kenneltwix.se

 
Ingen bild

Ellie

14 december 2010 19:29

Haha - Fejk och Nygen, det kommer jag ihåg.

Jag brukar kasta om bokstäver:
Piskfinnar - inte så roligt som man kan tro, utan fiskpinnar :-)
Sculder och Mully (Mulder och Scully i Arkiv X)
Cess och Jarro (Jess och Carro - två gamla kompisar) :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Av Maria - 22 november 2023 09:51

Men man brukar ju säga att har man inget snällt att säga så kan man vara tyst..   Och det har faktiskt stämt väldigt bra när det gäller mitt humör och åsikter just nu..   Funderade på just detta häromdagen. Jag läste att en av deltagarna i id...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards