Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Matdags :-)

Av Maria - 24 januari 2011 21:15

Kanske inte så rolig bloggrubrik men den duger   

Idag pratade jag med en vän på tele som undrade om jag hade något mattips...

- Nä verkligen inte   Kan ni känna er så där "uttömda" på matlagning? Ibland har jag inte en susning om vad jag ska laga.. Spaggetti och köttfärssås känns ganska uttjatat... Förvisso så lagar jag och maken helt olika varianter av köttfärssås... Men ändå.....

Pasta i ringar, i rör, i krokar, långa smala, breda platta... Ja pastan går ju faktiskt att variera hur mycket som helst.. Så när jag pratade med min vän så sa han att :

- Jaa, pasta med pesto nånting ska jag ha.... Så vädursvän, tack för tipset.. Maken hade bestämt att vi skulle ha skinksås....... Hm... Jag vill ha nåt nytt.... (men säg det till nån som har en mamma som alltid har hela kostcirkeln i alla maträtter och dessutom kan husmanskost lika bra som Ria Wägner......

Jag vill kanske inte gå så långt så att jag påstår att min äkta hälft är konservativ när det gäller mat och matlagning.... Men en del kryddor kan vara farliga och av ondo... Då menar jag inte vitpeppar, salt och aromat.... Nu finns det säkert de där ute som säger att de är på makens sida.. Det är helt ok, Sverige är ju än så länge en demokrati...  Men nu är det bäst att jag plockar upp den röda tråden igen... Hm, var, var jag nu igen.... (snurrburk)

Så när jag var inne på butiken som har det mesta och handlade kom jag på att jag skulle variera den eviga skinksåsen...

Sagt och gjort jag handlade Pesto och en svart Castello:-) Mums.... Nu tycker jag att man kanske inte ska blanda just de smakerna för de är ju ganska starka smaksättare båda två.. Först blev det en liten portion med Pestoskinka med pasta och paprika: Nu efteråt så kan jag kanske tycka att jag skulle ha haft grön eller röd paprika just för färgens skull..


Sen snabbfixade jag en liten portion med Castello, majs och skinksås:

Jag säger bara: Muummms vad gott det blev.


Castello är en av mina favoriter på ostbrickan, funkar utmärkt i matlagning också:-)


Sen har gillar jag det här vinet:

  

   Det är ett halvtorrt vin som är otroligt gott, jag tycker nästan att man kan ana att det är lite bubbligt men nja.. Syrligt och lättdrucket!


Idag var jag och dottern i stallet och fixade lite... Jollan tog en tur på Polly och det gillade Lewis stoooort.... (f-n vad arg jag blir) Han tycker att det är stenkul att reta Polly... Men han får ju motion iaf.......


Nu till något som man kanske inte ska nämna i min så övrigt braiga matblogg ;-))

Men det handlar om gourmevarianter.... Denna gång för hund... Hästskit :-) Det är mums det.... Man kan både äta, ligga och rulla runt i det :-(( Fråga Lewis Jag blir så arg på honom.... 

Idag fick Obi följa med till stallet. Han trodde nog att jag drev med honom när han fick springa rakt ut i paradiset:-) Alltså dynghögen    Sen undrade han nog om jag var vid mina sinnes fulla bruk när Jollan kom förbi i galopp på Polly....

- Vooovvo vvvooovv ylll vooooooooooov vvvvoovvvv wow woooow arrrrg wrroooom .... Hejdå hunden   

  Men som en normal Kaspelixhund så var han snabbt tillbaka och tog sig en smakbit   


Nä nu får jag nog sluta, det är ju några som väntar på att få läsa bloggen  


Hej Hopp...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Av Maria - 22 november 2023 09:51

Men man brukar ju säga att har man inget snällt att säga så kan man vara tyst..   Och det har faktiskt stämt väldigt bra när det gäller mitt humör och åsikter just nu..   Funderade på just detta häromdagen. Jag läste att en av deltagarna i id...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards