Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Allt-i-allo-blogg ;-)

Av Maria - 8 februari 2011 21:55

Först:    Så kändes det igår... Idag har det mesta gått över... Tack och lov... Man ska inte lägga tid på idioter som en vän sa ;-) Men om det är släkt som bär sig idiotiskt åt? Hur gör man då? Man väljer ju inte sin släkt men man väljer sina vänner. Men man kan välja om man vill umgås med släkten eller inte... Som sagt när det är pengar och "statusprylar" som är viktiga då kan det kvitta...

Som vanligt har ju inte mina kids fått några födelsedagspresanger men det fick de ju inte förra året heller, så de börjar nog att vänja sig... Men förra året så levererades det ju en "önskelista" över vad den här släktingens barn ville ha???

Är det nån som förstår hur man tänker då??  Jag tycker att det räcker med en liten present det behöver inte vara saker för typ "3000 kr" det är ju löjligt... Men å andra sidan kanske det är stulet.....

Sen så har jag lite svårt att försvara mig mot lögner... Det är då jag blir så arg... När någon anklagar mig för olika saker så tar jag åt mig så hårt....

Men om man mår dåligt och inte kan hantera olika saker så finns det ju medicin :-) Så man blir en jättekul typ :-)  Nä skoja bara...


Men lite tillbaka många tror att om de har märkeskläder, ny bil, senaste mobilen en dyr klocka så är de "nån" Men skrapar man lite på ytan så kommer dyngan fram...


Jag har ju redan sagt upp bekantskapen med en släkting som var allt annat än sund.... Det kommer att bli likadant nu och det känns helt ok.... Negativa element är ej välkomna i mitt liv:-) Det handlar bara om att ta steget som en vän som är kurator sa... Ta heller inga konflikter som inte är viktiga för ditt framtida mående:-) Den är också bra:-) Och när det endast innebär konflikter med den här individen så vad finns att göra ? Jo låta det rinna ut i sanden...

En vädur är långsint... och stolt!


Den här personen har jag flera gånger förlåtit för svek och knivhugg i ryggen som den har utsatt mig för.. Nu räcker det!


Over n out....


Nä jag har ju andra saker att meddela också :-)

Nya valpplaner... Både på ps och ss...


Jag vill gå en språkkurs... Jag vill lära mig spanska :-)))


Jag kollar, tillsammans med maken, upp olika byggsystem... Allt går för sakta för en vädur... Helst skulle huset redan stå där..... 


Sen var jag ju på starta eget info förra veckan.... Jag har ju en riktigt bra plan nu.... Behöver bara lite tid.... Först ska jag jobba extra i en butik ;-)

Lycklig??? Ja.. oförskämt mycket..... Har jag det bra?? Ja, riktigt bra :-)

Nu ser vi bara de positiva vägarna och kör på!!


Årsmöte nu på lördag:-) Som vanligt så tycker jag att det är en rolig tid när det är årsmöten... Nya människor i styrelsen:-) Alltid lika trevligt:-) Det är ju en hel del hårt arbete som kommer de närmsta åren :-) Men det är bara att kavla upp ärmarna och köra på... Som sagt lite hårt arbete har väl ingen dött av??

Så det är inte bara att sitta på rumpan och prata i telefonen i våran styrelse:-) Bara så att ni vet ;-)


Och om nån har negativa åsikter, som ang min blogg, så återigen läs inte... Även ni som har åsikter om att den är "sjuk" läs inte... Du kanske borde lägga ner tid på att använda kvasten runt din egen dörr :-) Eller låta bli att läsa min blogg.... Lägga ner tid på något som du tycker är roligare kanske... För det verkar ju faktiskt inte sunt att läsa nått man hela tiden retar upp sig på   


Hej hopp..........








 
 
Maria

Maria

8 februari 2011 23:17

Har åsikter om din blogg! GILLAR! så jag läste hela. Mitt kvastskaft har gått av så det innebär kanske att jag har ganska välsopat?! Fniss.. Här kommer ett fång Norrlandskramar. Go girl!
M

http://biphome.spray.se/myltan

Maria

9 februari 2011 00:02

Tack Maria, du behöver nog inte sopa mer :-)

Kram Tillbaka.....

 
Pia

Pia

9 februari 2011 08:20

Jag säger det igen: Sluta inte skriva din blogg!!! Jag älskar den!! Och "de där" snipf******na skall hållas på avstånd. Helt klart!
Tjillevippen!!!

http://www.filur.dinstudio.se

Maria

9 februari 2011 10:59

Tack Pia!
Jag ska inte sluta skriva min blogg :-))
Jag lovar:-)

Kram

 
Ingen bild

sophie

9 februari 2011 08:39

Håller med Maria, bra blogg. Man ska inte utsätta sig för sådanna människor, tänk på dig vännen!!!!

Kram

Maria

9 februari 2011 10:58

Tack Sophie, Kram kram...

 
Susanne

Susanne

10 februari 2011 19:36

Hej Maria! Jag har inte dvärgschnauzer, men läser ofta dina bloggar med stort nöje. Har man varit med i hundsvängen några år (30!) så känner man igen mycket. Hundfolk är ett speciellt släkte. Mycket tissel o tassel, knivhugg och fulknep, men också många härliga vänner för livet. Lycka till med dina nya projekt! Och sluta inte skriva, det är så underhållande.

http://checkpoint.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Av Maria - 22 november 2023 09:51

Men man brukar ju säga att har man inget snällt att säga så kan man vara tyst..   Och det har faktiskt stämt väldigt bra när det gäller mitt humör och åsikter just nu..   Funderade på just detta häromdagen. Jag läste att en av deltagarna i id...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards