Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Maria - 4 mars 2011 14:46

I onsdags var jag på kurs med en annan fastighetsägare :-) Vi var på Fastighetsägarnas kurs i avflyttningsbesiktning. Det var inte "bara" Jag lärde mig massor av matnyttigt 

När Vicky och jag åkte in till Örebro i onsdags för att "kursa" lite så sken solen massor och fåglarna kvittrade underbart:-)

Nu är verkligen våren i luften!

Man fick lära sig vad man ska göra när ens hyresgäster inte betalar hyran och det är ju viktigt! Hur f-n kan man låta bli att betala hyran? Det är ju nåt som kommer varje månad! Det är ju som att köpa något utan att betala för det?? Hur kan man låta bli med det? Vi fick rådet att max 5-10 dagar över betaldatum! sen är det dags för påminnelse! Och sen går man vidare direkt. Nu är det no more Mr Nice Guy ;-) (inte på några plan)


 Nu hoppas jag verkligen på att "lina" är dräktig. Jag ser fram emot att ha lite svart/silvervalpar igen..... Men det har ju knappt gått en vecka sen parning.....


Igår var det fullt upp här. Jag var med Annelie och besiktigade hennes  valpar:-) Nu är det dags för de små "dullebarnen" att lämna hemmet :-)

Sen var det dags för Lunch, Annelie bjöd på lunch, tack för det Annelie!

Hem och fotografera hundar. Först ut var alla bebbar och sen två av mina ps.

Bilder kommer sen...


Idag har jag bevittnat en herrstafett och det var något av det osportligaste jag har sett! Jag säger som Anne sa: "Man kan vinna med stil eller så kan man vinna som Petter ..... det är inte idrott!
Grattis iaf Norge! Heja Sverige! "

 

I morgon så bär det iväg till Scandic City i Upplands väsby.  Det är dags för avelskonferens.

En punkt på schemat: Att välja avelsdjur, ny kunskap möter ny- Den enskilda uppfödaren och kollektivet. Vi är några st från Dvärgschnauzerringen som åker.

Jag , Kronan, Anne, Maria, Christina. Jag ser verkligen fram emot helgen!

 

I övrigt så är det ju också Örebro läns kennelklubbs årsmöte. Eftersom jag har tre hundar från Kennel Kaspelix som blev sv utst champion så kommer de att vara representerade på årsmötet för att ta emot en rosett eller statyett för championatet! Grattis till era fina Kaspelixhundar:-)

 

Hej hopp!






Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards