Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Maria - 7 mars 2011 23:38

Jo det var det ;-) Vad tänker ni nu.... Nu är hon så där igen, konstig hemlighetsfull och bla bla bla.....

Men en ny bloggmetod har smugit sig in i mitt liv ;-) Det är jätteroligt! Så jag har nyss fått startsignalen och ska blogga! Nu är det ju så att jag eventuellt har fått en ny läsare och han lär väl tro att jag är helt väck:-) (nya läsaren kallas i fortsättningen : Nykomlingen :-)) )

Yeah yeah, today I had a very good cup of coffee:-)


När jag kom upp till pappa idag så var de på väg upp i skogen på andra sidan vägen.... ????? Ehhh not normal! Jag följde ändå med.... Hm..... Men pappa som jag brukar kalla Dr Dolittle... Visade var han hade sett ett Lodjur:-) Så jag har faktiskt sett lodjursspår idag...Jag har även fotat dem så de kommer i bloggen när jag har fått hjälp av någon av mina kids som är födda på -90talet... De är ju lite framåtsträvande och nyfikna på nya saker...

Jag har förresten en teori: Om man är född på 60-talet så är man nog lite av varje... Man har svårt att ta emot nya saker och vill gärna hålla fast vid det gamla;-) Det här är en mycket seriös forskning baserad på att jag känner så många 60-talister.... Tyvärr så finns det ju undantag ... Men jag hade en lösning på det problemet.. (vädur som jag är... Så är jag ju en fantastisk problemlösare:-) (kanske beror på vem du frågar...) Men jag tycker ju att jag är bäst! (ser mig själv med tummarna under hängslena, just nu) Jo tillbaka till saken..... Jag hade ju ett problem med att en av de här som passade väldigt bra in i min beskrivning på 60-talisterna var inte född på 60 talet???? Hur fan löser man det här nu då? Jo, han är "gjord" på 60-talet! Det är alltså en våg från 60-talet :-)))) Visst är jag bra :-) Sen behöver jag ju inte säga i vilken politisk kategori jag placerade honom :-)


Nykomlingen är ju jägare så han funderar på att skaffa sig en jakthund.. Och eftersom jag känner en som föder upp en sorts jakthundar så rekommenderade jag ju honom och hans hundar:-) But i dont know if he is going to hunt birds or......... Bird uttalas ju böörd konstigt egentligen.... För om vi svenskar skulle uttala Bird som vi tycker att det låter så skulle det ju bli ett kort i och typ dubbel r.... Birrd! Ja, ja, jag ska söka hjälp... eller prata med min nya regissör för bloggen..... Undrar om hon har en baktanke med det här... Att få folk att "tro" att jag är mer knäpp än jag egentligen är....


Nu börjar äntligen utställningssässongen... Typ:  on the road again and with some good music on the radio... It's my job to make the tasty sandwiches we use to have with us.......


Hm, this wasn't  a easy one..... Dont do this again ;-)


Nope nu ska jag nog vila min söta lilla hjärna:-)


Hej hopp!


Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards