Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Maria - 8 mars 2011 21:39

Nä det är faktiskt livet som sådant som ska få regisera min blogg idag! Morgonen startade jättebra, Göran hade ett ärende till Örebro och var snart tillbaka. Sen hade han några ärenden att fixa och några samtal att ringa då ramlade det in information... Yes yes yes someone frome above must love us ;.)

Behöver jag säga att jag och maken ska skåla idag?

Jag kan säga så här i efterhand att det finns massor med ordspråk som passar in på dagens händelser!

Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket.  Så sant så, jag är helt säker på att det kommer att sluta så!

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen. Jag vill inte tro att det är så men ibland undrar jag om det inte är så på riktigt alltså! I det här fallet: Tack och bock!

Den som ger sig in i leken, får leken tåla!  Det fick man ju lära sig redan som barn. And now: jag ska bara växla ner och sen kör vi:-)

Den som gräver en grop åt andra faller ofta själv däri. Japp så är det faktiskt.

Det som inte dödar, härdar . Verkligen, jag är ju rätt härdad.... Och verkligen inte död än ;-)

Det är mänskligt att fela. Men gudomligt att förlåta. Dom säger det ja, men tyvärr så är jag inte troende så det blir inget av med det :-)

Det är aldrig för sent att ge upp. Hm, jag är lite tveksam faktiskt.... Eller ska jag lämna det som ett tips?

Ett gott skratt förlänger livet... Jag lovar att efter idag kommer jag att bli 200 år ;-)

Kaka söker maka. Ja, så sant så jag tror att de förtjänar varandra :-)


Nä nu orkar jag inte dra några mer ordspråk, även om jag gillar ordspråk så kan det ju bli tjatigt...


Här är en annan sak som jag tycker är väldigt viktig och har alltid tyckt!


"Skatter är något vi betalar för att få ett civiliserat samhälle.”
(Inskrift på skatteverkets byggnad i Washington D.C.)

Tack för tipset Annelie! Men som sagt betalar man inte skatter  så går det illa. Och hamna hos kronofogden vill man ju inte...


Gladare och mår bättre än på länge... Helgen som gick var jag ju iväg på avelskonferensen och den var såå nyttig..... Men man inser ju mer och mer vad viktigt det är med föreningsteknik. Alla klubbar borde faktiskt skicka hela sin syrelse på kurs i det ämnet......


Har haft eftermiddag i trevligt sällskap:-) tack för semlan :-) Och lite dramatik också.....I morgon är det fullt upp....Från morgon till kväll :-)


Hej hopp.......


Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards