Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Solen skiner det är vår?

Av Maria - 30 mars 2011 08:59

Jag tror att våren är på gång i alla fall...Men det är ju fortfarande minusgrader på nätterna    Jag vet inte riktigt vad bondepraktikan säger om vår och när man kan säga att den är här på allvar!


Måste säga att jag har ny omröstning i bloggen :-)


Häromdagen fick jag ju nya bloggord av min vän :-) Som jag ska fixa ihop en blogg på... Det är lite roligt, för när vi chattar så blir hon alltid sugen på mat!?  Så nu har jag ett nytt smeknamn "feederMaria" vet inte om jag tycker att det är bättre än semmelmaria eller vad det nu var mer vännerna kallade mig :-)


Vi pratade för övrigt om framtiden och vad den har att erbjuda oss...... Vi har nog båda hopp om en bra framtid...Det är bara när man kommer till vägskäl ibland som det kan vara svårt att veta vilken väg man ska ta.... Ibland så har man två eller kanske tom. tre vägar att välja på... Jag som har kontrollbehov vill ofta veta vad som händer sen om jag väljer en viss väg.... Och det är ju inte alltid det fungerar så.... Min farmor sa att man ska följa sitt    och det är ju inte alltid så praktiskt för en virrpanna som jag   

Maria har: Kontrollbehov, frihetsbehov, jag vill inte bli vingklippt.....Planeringsbehov, alltså jag har inga behov av practical jokes bakom hörnen   Så nu vet ni det.... Men i och för sig så gillar jag ju att bli överaskad ibland... 

Maria är: Jag i första hand.... Mamma: alltid......Att jag är Vädur har väl ingen missat........


"En vädur kan vara lite excentrisk, man kommer ihåg dem för att de är så speciella. De blir uttråkade om vardagen rullar på i samma stil som den alltid gjort, nej, vädurar behöver förändring för att inte stagnera. Då slocknar deras eld"

Väduren är tuff och orädd, ställer sig gärna upp och hävdar sig även om det skulle innebära att de får hela världen emot sig. Det finns inga gråzoner för dessa individer utan känslorna är ofta starka och definierade. De tycker om att leda andra människor och kan upplevas som lite ”bossiga”. Vädurar kan ha problem med att se sig själva i underordnad ställning och hatar att komma på andra plats. De vill vara vinnare – helst på mer än ett område!
Väduren är en risktagare, ”better safe than sorry” verkar inte vara deras motto. De är kända för att alltid ha en massa projekt på gång, givetvis är de själva ledaren över dessa projekt. En positiv sida hos vädurar är att de är otroligt aktiva och tar initiativ till roliga saker, det negativa är att de ofta är alltför ofokuserade och saknar tålamod. Det ska gå snabbt och de förväntar sig att resultatet ska bli precis som de tänkt sig eftersom vädurar tycker om kontroll.

Element: eld Kvalitet: ledande Polaritet: positiv
Nyckelord: Mars, aktivitet, självupptagenhet, mod, starkt ego, impulsivitet, energi, bagge, metallen järn och tisdag.
Positiva karaktärsdrag: energisk, utåtriktad, ivrig och frispråkig.
Negativa karaktärsdrag: självisk och dominerande.
Människokroppen: huvud och ansikte.


Ja det var lite fakta om väduren:-) Och jag trivs såååå utmärkt med att vara vädur :-)


Nej dags att trimma en hund :-)


Carpe diem....




Hej hopp!




 
 
Susanne Andersson

Susanne Andersson

1 april 2011 05:01

Haha..vad jag känner igen mig i beskrivningen av en Vädur!! Den var kul att läsa.

http://checkpoint.bloggplatsen.se

Maria

1 april 2011 07:42

Visst är det verkligen så :-) Jag har en vän som säger att det är jag som låter tecknet styra mig! Att jag vet hur det ska vara och blir sån!

Men men jag är bara en klockren vädur :-)

Maria

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Av Maria - 22 november 2023 09:51

Men man brukar ju säga att har man inget snällt att säga så kan man vara tyst..   Och det har faktiskt stämt väldigt bra när det gäller mitt humör och åsikter just nu..   Funderade på just detta häromdagen. Jag läste att en av deltagarna i id...

Av Maria - 30 oktober 2023 15:02

Jag kan tycka att det är rätt så snyggt på en kille i sina bästa år..   Jag tycker verkligen att det är snyggt på min man.. Men det är verkligen inte det på alla. Alla klär inte i det här och jag blev definitivt inte glad när jag upptäckte de d...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards