Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Maria - 9 maj 2011 11:01

Hur blir man lycklig? Och hur vet man när man har uppnått fullständig lycka? Vad är det som gör att man hela tiden söker? Vad är lycka? 

Och om man hela tiden söker? Missar man saker på vägen då? När man har kommit upp i min ålder, ska man vara nöjd med vad livet har att erbjuda då eller får man söka? Ska man sätta sig ner och vänta på att lycka infinner sig? Hur stor del av att man inte är lycklig , har man själv? Hur stor del spelar andra personer och deras agerande? 

Varför är det så viktigt för mig att alla ,och då menar jag ALLA, runt omkring mig ska må så bra som möjligt? Varför har just jag fått förmågan att plocka på mig andras "må-dåligt-känsla" och deras ledsamhet.... Som en klok person sa en gång till mig; Du kan inte må dåligt åt andra människor, det får de göra själva.....

Är jag en orolig själ? Kommer jag att komma till ro någon gång?

För många frågor för att jag ska kunna veta vart jag ska börja och rensa upp.


Helgen som gick gjorde inte mitt liv enklare... 4-hjulingen blev stulen... Någon/några har gått in här på gården när vi låg och sov. Helt fräckt gått in nere i det större garaget och hämtat den. Tryggheten är som  bortblåst :-( 


Cupen har passerat och det var som vanligt en trevlig tillställning:-) 

Grattis till Anne och Jannica, kennel Fixus som vann BIS på både vuxen och valp! Grattis till Kennel Brackets som blev BIS-2a valp med sin otroligt söta Brackets Sixten Redlös :-) Detta år var inte Jollan med utan hade aktiviteter på annat håll... Jag kan säga att hon var saknad... 


Zlatan ögonlyst ua:-) En positiv sak:-) 


Jollans lag spelade första seriematchen och Jollan gjorde mål... Duktig tjej:-)



Hej hopp!

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards