Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

Mamma till 4 barn.....

Av Maria - 15 juni 2011 11:44

Det är vad jag är  Kärleken till ens barn går nog inte att beskriva riktigt!

Allt som jag hade bestämt mig för innan jag fick mitt första barn var som bortblåst när jag höll Joakim i min famn.... Den 8 januari 1993 låg jag vaken hela natten och funderade på hur jag skulle kunna skydda det lilla knytet mot allt ont i världen. Jag pussade på hans fjuniga huvud och bara njöt av doften av bebis..... Ja, man blir verkligen sårbar när man får barn. Man var ung och trodde att man ägde världen     Nu är det lilla knytet 18 år och man har andra funderingar... Skola, jobb? Flickvän mm... Nu går han ju i skolan och har en supergo flickvän. Skolan går bra och flickvännen är helt perfekt  Jimmie som är den andra sonen är en grabb med båda fötterna på jorden  Beräknad på julafton som han var gav den blivande mamman ångest... Julafton???? Vad hade jag gjort?? Jag älskar julen och ville verkligen inte ligga på bb då!! Och stackars barn! Det finns 365 dagar på ett år och han är beräknad på julatfon.. Urusel planering..... Men julafton gick och Jimmie hade (som vanligt) inte bråttom   Den 29 dec 1994 behagade han att komma till världen     

Nu hade man ju lite mer erfarenhet så man var liiiiiiite coolare:-) 

Dessa två grabbar har ofta slagit sina små huvuden ihop och gjort massor av bus tillsammans:-) Vilket några gånger har resulterat i akutenbesök... Där har jag och grabbarna suttit många gånger! Jocke och jag var iväg och sydde i ena ögonbrynet när han hade ramlat och slagit huvudet i garderoben.....

En gång hade de fått upp en hink med maskindiskmedel  och vad gör man då??? Jo för er som inte vet så..... Man smakar  Vilket medförde att vi tillbringade 6 timmar på kga lasarett   Inga fel och inga skador uppstod för det var så ynka lite de hade fått i sig....... Joakim har också slipat bort ett metallspån på ögat efter att ha tillbringat en stund i garaget med X:ets äldre söner. Jimmie har fått sy ihop sitt ena ringfinger efter att Jocke och han hade skoj hos farmor och farfar en sommardag 1997.......

Sen kom Joel 1997....... En majdag kom min älskade lilla son till världen... Alla ni som läst eller följer min blogg vet min och Joels relation.... Att få lära känna en så underbar människa som Joel är få förunnat! Jag önskar att ni alla fick chansen att ha en Joel i ert liv. Det berikar, tro mig!

Att jag under hans första 6 månader i livet kastades mellan förtvivlan och hopp flera gånger i veckan fick mig att verkligen bli ödmjuk inför livet!  

Sen då, i september 1999 landade då "lilla prinsessan" som hennes tre äldre bröder väljer att kalla henne    Mitt lilla yrväder som har energi som skulle få ett vulkanutbrott på island att blekna :-) Hästar, hundar och fotboll 


Jag älskar er så det gör ont i mitt mammahjärta ibland... Jag är så rädd om er och ibland får jag hicka för de val ni gör.... Men jag kommer alltid att finnas där och stötta er när ni behöver 


Jag har gjort val i livet som påverkar Er, men ni ska veta att jag prioriterar alltid er och sätter er i första hand... Jag respekterar er och älskar er villkorslöst.



///Mamma















  

 
 
Ingen bild

Alexandra

15 juni 2011 23:01

Vad fint skrivet om dina barn Maria :-)

Maria

17 juni 2011 08:06

Tack!

/Maria

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Av Maria - 22 november 2023 09:51

Men man brukar ju säga att har man inget snällt att säga så kan man vara tyst..   Och det har faktiskt stämt väldigt bra när det gäller mitt humör och åsikter just nu..   Funderade på just detta häromdagen. Jag läste att en av deltagarna i id...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards