Direktlänk till inlägg 20 juli 2011

Än en gång tackar jag min lyckostjärna:-)

Av Maria - 20 juli 2011 10:37

Ytterligare en gång får jag bevis på att mitt beslut är det bästa någonsin.

Jag mår bättre jag trivs med min vardag och jag lever ett liv som jag själv bestämmer över   Inte ens lågvattenmärken får mig ur balans  

Det är synd att inte alla människor har samma stöd i livet som jag har! Många har frågat om det är svårt att vara ensamstående mamma, Nix det är det inte! Jag har samma uppgifter som förut. Hämtar och lämnar barn. i samma utsträckning som förut.... Jag har fortfarande huvudansvaret när det gäller tider och inköp av kläder och andra saker som barnen behöver...

Däremot har jag en inre frid som jag inte trodde var möjlig att känna! Pratar ibland med andra som är eller har varit i samma situation som mig. De säger samma sak! Jag är en gladare mamma för mina barn och en gladare vän för mina vänner!


Det är en tuff process att skilja sig... Och jag har nog varit en smula naiv och godtrogen  Men som sagt det är ju inte brottsligt att vara det! Men det positiva överväger och inget har fått mig att ångra mitt beslut!


Jollan är på ridläger och stortrivs! Som hon har längtat!  Det ridlägret som hon är på kan jag verkligen rekommendera till er som har hästintresserade kids 

Joel jobbar stenhårt med veden, han tycker att det är roligt att följa hela kedjan från det att man sågar ner trädet och kapar upp det. Klyver det och lägger det på tork. Han ser fram emot att bära in veden och elda den i vedspisen i köket eller i kaminen i vardagsrummet.


Nu ser det ut som om bollen har kommit i rullning vad det gäller bodelningen.

Äntligen . Jag ser fram emot att sälja fastigheterna. 


I slutet på veckan åker jag och ena sonen in till Örebro för att handla lite kläder  "längtar"


Ha det gott alla!


Hej hopp!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards