Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

Lev här lev nu....

Av Maria - 22 augusti 2011 04:43

Kan inte sova..... Tänker på det fruktansvärda som har hänt en vän.... Därav bloggtiteln: Lev här lev nu.....  Var inte rädd för att ta steget mot något nytt eller annorlunda... Bara lev nu, inte i morgon eller nästa vecka........Ta av dig barfota och bara känn jorden mot din fot..... 


Gå den där utildningen som du har funderat på...Byt jobb.... Jobba inte för mycket.... Gå salsakurs........ Skilj dig.... Gift dig.......skaffa barn..... Krama den som är närmast dig i ditt hjärta..... Byt tvkanal, livet är för kort för att slösa bort det på något vi inte tycker om eller behöver.....

Själv är jag glad över att kunna vakna upp bredvid någon som jag älskar och som älskar mig..... Jag blir varm i hjärtat när jag ser mina barn le och må bra.....


Jobba inte för mycket! Tiden som ni förlorar med era barn och dem man älskar kommer aldrig tillbaka....Rensa bort alla måsten?? Vad måste man egentligen? Rent krasst, ingenting........

Ni som har barn; ta vara på dem! Älska dem! Njut av dem! Var den förälder som ni själva vill ha! 

Livet är för kort för att inte utnyttjas till max........ Bara ta steget....Vänta inte med att göra det där roliga...... Varför vänta till sommaren, semestern, helgen, när barnen är större, man får mer pengar,jul, nästa år?? Varför inte NU??


Jag hatar ordet sen...... Vi gör det sen, när vi får mer pengar sen..... Sen sen sen..Vi ska bara, så kan vi sen.......Livet bara vandrar vidare där bredvid utan att man märker något....Sen stannar man upp och märker att man har inte kommit någonstans man har bara blivit äldre.... Sen, dyker aldrig upp....


Jag är så otroligt lycklig över att kunna säga att jag lever här och nu...Jag verkligen njuter av varje dag.... Jag saknar att bo ihop med mina äldsta grabbar så det gör ont i mitt hjärta....Mitt mammahjärta värker... Men de vet att jag alltid finns här för dem när de behöver..... Jag vill bara ha dem nära mig varje dag...


Ta hand om dig och var rädd om dina närmaste  



///Maria 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards