Alla inlägg under augusti 2011

Av Maria - 14 augusti 2011 18:20

Vet ni att jag tycker att det var "bättre förr"... Jaja jag vet.... men det var faktiskt det...


"Förr" Alltså när jag var mellan 15 och 25 där nånstans..... Så gjorde de faktiskt mycket bättre trosor!!  


Jo det är sant... De satt jättebra och var jättefina!.........  Bra resår och bra kvalitet i bomull och siden...........


Nu så blir resåren jättestort och tyget i trosorna blir bautastort bak i rumpan.....

Resåren håller aldrig formen utan så fort man böjer sig lite framåt så "rullar" skiten ner......



Ja, jag fattar verkligen inte varför de flesta av mina trosor ser ut att ha gällivarehäng och slapp resår.......... 



 



Ha det alla glada!!



Hej hopp..........


Av Maria - 14 augusti 2011 08:32

Ja, jag har faktiskt det, för som vanligt så händer det massor i mitt fantastiska liv :-) Men jag har inte riktigt tiden:-) Vi röjer garaget och ska isolera det så att jag har nånstans att trimma och pyssla med hundarna.. Det blir bara en "lösning-så-länge"..... Det har varit några hundutställningar sen sist och det har varit av blandat resultat :-) 

Joel har börjat följa med på hundutställningar och han älskar det :-) Han har fått några nya vänner:-) Veronica och Maria i kennel Velvet Dandy's är några:-) Jag var nästan rädd att han skulle ha en affen med sig i bakfickan igår... Man vet ju aldrig när Veronica är i farten    Anne, kennel Fixus hör också till  favoriterna...


Göran (min sambo) och Joel trivs jättebra tillsammans och de har superroliga analyser av det mesta...... 

Joel och Göran kom fram till att det var många "kennel Gaffel" på plats i Askersund!! ?? Kennel Gaffel föder upp gafflande hundar :-) 

Sambon som är allergisk mot "hundljud" Hamnade bredvid ringen med västgötaspets   Haha...... Jag tycker att det är helt otroligt vad en del hundägare "stänger av" de kan sitta bredvid hundburen med en hund som tokskäller utan att reagera. Hur står de ut? 


Äntligen! till veckan så har vi fått ihop en tid som vi kan åka till Liseberg... På torsdag drar vi iväg:-)


När man träffar mycket folk så märker man vad mycket man har gemensamt. 

Några av mina vänner har separerat. Några av mina vänner lever livet, några av mina vänner bloggar. Några mår bra och några mår mindre bra...... 

Några har fantastiska familjeband, ställer upp på sina nära och kära....

Blod är tjockare än vatten!! Mina barn har fått lära sig att man ska vara rädd om sina syskon och alltid finnas för varandra... Jag vill att mina barn ska ha en stark familjekänsla och kunna umgås med varandra när de har egna familjer:-)


Nu till veckan startar skolan igen:-) Gymnasiet drar igång denna vecka och nästa vecka startar grundskolan... Det ska bli skönt att komma in i vardagen igen...


På agendan idag så är det lite "röjningsarbete" grillning och fotboll! Ska nog få in ett hundbad också! Till veckan så ska vi köpa en torktumlare:-) Miele är märket, har bara inte bestämt vilken utav deras alla varianter vi ska investera i.... Själklart så blir det på Elgiganten! 


Just nu har jag nyhetsmorgon i bakgrunden.... Programledaren kan jag faktiskt vara utan.... jag gillar inte henne så mycket... Lite kloka ord här och där.....men i det stora hela: Nja.....


Nej nu är det dags att starta igång dagen..... 


Ha en fantastisk dag alla ni som läser det här.....


Hej Hopp!!!



Av Maria - 1 augusti 2011 17:19

Ja så är det! Jag kan bara rekommendera;


NJUT i fulla drag! Prova på allt du vill, vänta inte tills i morgon! Våga ta steget!

Gör inget som du inte kan stå för! Låt dig inte bli överkörd av andra! Säg ifrån, det kanske inte är populärt men du kommer att må bättre sen!

Varje morgon när du vaknar så tala om för dig själv att du är unik och att du är vacker!  Var glad att just du är du!


Jag blir verkligen glad när det kommer fram vänner och bekanta och talar om att jag ser så glad och harmonisk ut! Tack!! Men det är sant, jag mår så mycket bättre!! Tack alla ni som har del i att jag mår bra!  


Nu till något skrämmande, jag har ju en omröstning i min blogg och jag tycker att resultatet är fruktansvärt...... Jag tror heller inte att det har varit så många som har röstat nån gång tidigare i min blogg.. 


Som vanligt så händer det mycket i mitt liv men jag är glad att det är just mitt liv  


Jag har en man som älskar mig för den jag är och ser till att jag mår bra....

Verkligen "happy wife happy lifetema".... Han vet också att det inte är så svårt att få Maria att le  ....... 



I tisdags så hade jag besök av en vit storpudelkille som behövde snyggas till lite... Husse ville ha tillbaka lite pudelfrisyr på grabben och då fixade vi till det. Husse var glad när han gick; 

-Tack, nu ser han ju ut som en pudel igen!!! 


Nej nu är det dags att skjutsa barn :-)


Ha det gott alla! Visst tror vi på en bättre värld framöver?


Hej hopp!







  

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards