Direktlänk till inlägg 18 september 2011

En helt vanlig blogg <3

Av Maria - 18 september 2011 09:05

Som vanligt så fattar jag ju inte att om man sliter som ett djur ena dagen så får man lida för det nästa... Det är ungefär som om kroppen "hämnas" på mig (!?) Ja just det..... Har ni aldrig varit med om det??? Det finns ju ett uttryck: 

"Är huvudet dumt så får kroppen lida"   Hm.... det stämde ju inte riktigt med det jag sa tidigare... Men jag fortsätter mina spånerier: Hjärnan bestämmer ju att man ska göra si och så. Då gör kroppen det!  Man sträcker, tänjer och verkligen puschar gränserna.... Då blir det inte så bra dagen efter....

Men var var jag nu då.... Jo! alltså så hämnas kroppen nästa dag med att ha ont! 

( ja det lät ju inte helt friskt) Men ibland så måste jag få tömma ur de här tankarna som jag funderar lite på  


Ungefär som den bloggen med "älgpapper"  Ja, man har ju flugpapper! Fast å andra sidan så skulle jag inte vilja att sambon sköt flugor med hagel heller....

Fast man skjuter ju småvilt med hagel... Flugor är små och är vilda, ellerhur!? Å andra sidan så skjuter man inte älg med hagel....


Nä nu ska jag sluta babbla... Jag undrar hur många läsare som redan har lämnat sidan.. 

Vet förresten inte om jag har något vettigt att säga överhuvudtaget idag... Ha ha jag vet flera som borde tänka så och sen dra slutsatsen av att de ska vara tysta   


Jag undrar om mina hundar lider (eller njuter ) av dåligt minne.... För igår när Jollan red upp med Polly så var de tvungna att skälla så fort hästen rörde på sig..Vi har haft hästar här hela sommaren på bete....... Eller när vi gick fram och tillbaka vid hund/trimhuset.

-Heeeej kommer duuuuu? Vad glad jag blir.....

Jag går in på toa och kommer ut..... 

-Heeeeej kommer duuuuu? vad glad jag blir...  

Jag går in i garaget och isolerar, går ut och hämtar mer isolering

-Heeeeeeeeeeej kommer duuuuuu?  Vad glad jag blir   


Jösses, man skulle ha blivit hund........... Inga bekymmer där inte.....


Och igen så avslutar jag med att var rädda om varandra... Tyck om varandra...... Säg inget bara för att göra någon ledsen.... 


Alla som läser bloggen ska ha en riktigt bra dag!


Hej hopp!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Av Maria - 22 november 2023 09:51

Men man brukar ju säga att har man inget snällt att säga så kan man vara tyst..   Och det har faktiskt stämt väldigt bra när det gäller mitt humör och åsikter just nu..   Funderade på just detta häromdagen. Jag läste att en av deltagarna i id...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards