Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Maria - 4 oktober 2011 14:07

Hur jag än vänder mig så har jag rumpan bak...... 

Sover bort nackvärken en stund..........





Ha det gott alla!


Hej hopp

Av Maria - 4 oktober 2011 09:38

Solen skiner och alla vackra färger gör mig glad i sinnet 

Trots den eländiga nacken och andra skitsaker här i livet så känner jag mig lugn och harmonisk....... 

Jag undrar lite över det här med varg i skogarna.... När man säger att man inte vill ha det så blir man ordentligt påhoppad.. Ganska ofta är debatten inte saklig......

-Jägare får skylla sig själva!

-Hur kan man vara så dum så att man släpper hund i naturen där det finns varg?

-Vargen måste också få leva....

Bla bla bla bla........


Jag funderar då på hur det kommer sig att den nästan blev helt utrotad för x antal år sen.... Vad gör den för nytta osv....

Jag hade till i våras en stark åsikt om vargens vara eller inte vara i skogen.....

Nu är den faktiskt rätt så ändrad... Nu har jag sett hur illa tilltygade de dödade hundarna har blivit... Jag har läst om hur länge en vargskadad älg kan få gå innan den dukar under av blodförlust eller smärta.. Hur älgen sakta kan bli uppäten från bakpartiet när den fortfarande lever...... Jag vet inte om jag tycker att det är ok..... Fårägare som blir av med kanske 20 får på en natt! Är det ok?? Varför dödar vargen 20 st på ett bräde när den bara kan äta upp en eller kanske två? Vad säger man till de hundägare som bara har släppt ut hunden på tomten? och en varg studsar in där och hämtar den mitt framför ögonen på en chockad ägare? Nu vill jag inte bli påhoppad av er som inte har samma åsikt som mig... Kom gärna med en åsikt men gör det nyanserat....Jag vill inte höra ord som : Rätt åt......Idiotiskt.....Skylla sig själv....bla bla bla....Eller bo inte där det finns varg!!

Bara i år är det 13 hundar dödade av varg... Kom nu inte med att:

-trafiken dödar x antal hundar...bla bla bla

-Jägare skjuter av misstag hundar.......bla bla bla........

Det ska inte ställas mot varandra! Jag har själv fått en hund överkörd och det är fruktansvärt.... Önskar inte ens min värsta fiende detta.....


Gå in och läs på  www.jagareforbundet.se/svenskjakt  Där kan man läsa och se bilder. Finns även en länk om vargdödade hundar. 


Vet inte om jag ser fram emot kommentarer idag... Detta är nog ett av de ämnen som inte kan diskuteras på ett rumsrent sätt..


Annars så ska alla ha en bra dag!


Hej hopp!

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards