Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

Välkommen in i 2012

Av Maria - 4 januari 2012 07:36

Har inte haft tid att avlägga någon blogg på några dagar....  Prioriterar annat ibland. Fast jag gillar verkligen att blogga det är inte det utan det handlar om att man ägnar sig åt det som gör livet roligt.


Just nu ska jag önska alla som är på väg till Göteborg för att ställa på My Dog, Lycka till!


Om människor pratar om dig bakom din rygg rå betyder det att du är steget före!  Det är så sant!

Varför gillar några att prata om mig? eller försöker svartmåla mig. Lägg av nu det går ju inte. Och jag är helt säker på att ni som jobbar på det här, läser just de här raderna. Jag vet att en i min stad som jobbar på det ganska hårt. Eller det är nog ett par. Det kommer ju fram hela tiden! Känner ni er inte löjliga när ni ständigt läser min blogg och ställer nyfikna frågor till mina vänner? Eller just ja, ni vet inte vilka som är mina vänner. Ni sprider er dynga hursom helst. Lägg ner, acceptera att vi inte är vänner eller att jag har valt att gå vidare!  Ett tips! Fimpa och gå  och jobba istället. Man ska omge sig med bra männsikor! Jag önskar att jag hade lärt mig det tidigare! Men har nog fattat det på senare år. Jag har även valt att kliva ur "offerrollen". Tyckte synd om mig ett tag för något år sen när jag inte fattade "varför" men girighet kan göra mycket med människor. Sen finns  det ju de människor som inte klarar av att man säger ifrån åt dem. Att man inte har lust att lyssna på deras skvaller/skitsnack om andra människor... Eller att de nästan äter upp en. Utnyttjar att man är snäll och ställer upp. Eller använder någon annan människa som en bricka i ett spel.


Ärlighet är en dyr present, förvänta dig inte den från billiga människor  


Även om jag mår mycket bättre nu för tiden så har jag ju som vanligt up  n' downs. Det har nog alla människor. Igår var inte en så bra dag och den här dagen ser ut att följa i samma spår. Jag är ju lite väderkänslig. Omslag är inte bra alls.. Saknar älsklingen när jag ligger här i sängen  

Älsklingen ser till att jag mår bra... Massage i måndags, ansiktsbehandling igår. Kan jag ha det bättre? Nä, jag tror inte det. Snällare man finns inte! Jag blir bortskämd hela tiden. Tack Göran O, för att du finns i mitt liv 

Jag älskar dig så otroligt mycket  Jag njuter varje dag av att jag får vara en del av ditt liv  


Sen har jag en fundering, hur kan så många hundar ha sprungit bort på nyår? Varför har man med sin hund ute vid 22-02 just på nyår? Känner att det inte rätt åsikt men jag bara undrar.Flera ropar högt om att man ska förbjuda smällare. Men varför? Det har ju med människans hantering av fyrverkerierna att göra. Ska man förbjuda "kamphundar" också? eller som i Danmark förbjuda farliga raser? Det är ju hela tiden människans hantering som gör att det blir fel?

Har man ingen eget ansvar i att hunden inte ska bli rädd och dra?


Inga påhopp!


Ha det gott alla!


Hej hopp!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Av Maria - 22 november 2023 09:51

Men man brukar ju säga att har man inget snällt att säga så kan man vara tyst..   Och det har faktiskt stämt väldigt bra när det gäller mitt humör och åsikter just nu..   Funderade på just detta häromdagen. Jag läste att en av deltagarna i id...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards