Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

En stor kaffe representerar min dag :-)

Av Maria - 10 januari 2012 12:42

Idag var det kallt på morgonen.. Ja inte lika kallt som igår förstås.. Men jag har ju sån tur att jag har en sambo som går ut och startar bilen och skrapar rutor åt mig  .. Det är kärlek det 


Förresten så är det nån "anonym" som har retat sig på att jag har fått julklappar..   Tråkigt för den då när jag nu fick så många... Kommentaren är publicerad vid bloggen om  Julafton.


Jag håller på att skissa på en liten årsblogg, eftersom jag inte gjorde nån förra året, så sträcker den här sig över 2010 och 2011. 


Som en vän till mig sa häromdagen: Så mycket som har hänt dig de senaste åren händer knappt en människa under ett helt liv...


Så kanske det är men nu står jag här rak i ryggen glad i sinnet och bara njuter av mitt nya liv.


Har funderat en hel del på att just mörk och älgrädda jag bor mitt i skogen..... Här ute är det kolsvart från kl 15.30 fram till kl 8.30 just nu.. Vi bor som i en liten oas i skogen. Vi ar hästhagar runt omkring huset och sen skog utanför dessa.  Förstår ni att jag inte är kaxig på morgonen speciellt när det är fullmåne när man ska gå ut 7.20

I morse så  åkte älsklingen lite tidigare än mig för han skjutsar ner Joel till taxin vid 6.45

Så jag fick starta bilen själv....

Hehe tur att jag har Jollan som kan följa med mig ut och starta bilen.. Eller i allafall stå kvar i dörren och titta på mig när jag gick ut till bilen.... Garvar när jag tänker på det... Vad ska hon göra? Slänga mackan på den/det som kommer och försöker att ta mig? Tack gumman för ditt stöd 


Nope nu ska jag hämta damen i fråga.... Skolan börjat idag så nu kör vi igen...


Ha det gott alla...


Hej Hopp!

 
 
joline

joline

14 januari 2012 22:19

Haha...stöd? :) Nerrå, men jag har lärt mig att inte vara så rädd längre nu när vi bor i "vildmarken", haha :) <3

http://www.jolineengstrom.bloggplatsen.se

Maria

15 januari 2012 19:29

Haha..... nu var ju du rolig ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards