Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Fullt ös medvetslös.

Av Maria - 26 januari 2012 21:27

Stanna upp andas och tänk...... Eller tänk inte för mycket för då riskerar du att av andra klassas som bitter     Vi som inte bara dansar vidare i livet med ytliga leenden och ryggdunkar, kanske i längden får ut mer av livet. Vad vet jag? Jag är ju inte politiskt korrekt och ler inte om jag inte menar det... Jag har nog inget "funnyface" eller jo ibland har jag faktiskt det..

Mycket har hänt sen jag bloggade sist. Det har varit ett varv i tingsrätten igen (inga kommentarer om det)

Jag jobbar och mår rätt ok... Värk då och då....

Men i övrigt mår jag fantastiskt  Mycket tack vare Göran Olsson min underbara sambo.

Han är fantastisk! Han lyssnar, han hjälper, han är närvarande, han är generös. Han finns där för kidsen  


För övrigt så har jag varit iväg till samma provhytt som jag provade en baddräkt för ett par veckor sen.....

Ja, efter traumat som jag genomled den gången, så vågade jag faktiskt prova på att kliva in där igen.

Nu var jag där för att prova ett par byxor.. Kan vara nog så traumatiskt.. Det är samma barbaform som ska in i byxorna som skulle in i baddräkten. Men jag hittade ett par direkt som passade.... eller passade var väl att ta i... Om vi säger så här... Att jag skulle behöva vara ca 2 dec längre till mitt midjemått... Men vet ni vad? Jo det var praktiska snoddar som man kan dra åt längst ner i brallorna... Så jag kude köpa dem    Men nu går jag omkring här på landet i byxor som passar i midjan men aningen för långa. Men vad gör väl det om hundra år??


Har tvn på i bakgrunden nu när jag bloggar och där är det ett program ; Debatt.

Meeen varför varför i hel-ete....... Feminister????? Vad är det för fel på humanister... Hen???? Inte hon eller han?? Hen?? Barnböcker med varken han eller hon.... Utan hen? Sök hjälp! Ska vi plocka bort han och hon ur svenska språket? Det finns människor som varken känner sig hemma... Mappa??? En transexuell kille som kallar sig för Mappa?Måste alla kallas för mappa då? Men varför ska det alltid ändras efter minoriteter? Jag tycker att alla ska få vara som man vill... Självklart.. Men varför ska man ändra han och hon till hen? Hur hjälper det jämställdhet? Varför måste det krånglas så? Sunt förnuft?? Hallå?


Risken är väl nu att jag får på moppo. Men det struntar jag i den här gången. Har ni åsikter om just den här åsikten så får ni gärna lämna den den här gången. Jag kanske har fel eller har jag inte förstått?


Nej nu ska jag krama på älsklingen!!


Natti natti!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards