Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Maria - 5 februari 2012 20:50

Ja, dagen började med frusna vattenrör.. Sånt som händer här på landet.. Men jag älskar det ändå... Inget kan få mig att flytta härifrån. Om inte min sambo kastar ut mig förstås.

Men det tror jag inte är aktuellt..    Det var bara att tina lite rör dra i en ny värmekabel så var det fixat.. Min sambo kan allt  

Sen var det dags att laga lite mat.. Annelie var på ingång.... Tacos stod det på menyn idag   Gott som bara den!

Jollan var på ingång efter en dag i stallet... Parning stod på schemat också.. Den genomfördes utan problem    Så nu vänta Kennel Brackets på valpar i påskhelgen. Själv så har jag en svart och silver parning att genomföra under våren..

En valpkull som jag verkligen ser fram emot.... Sen så har vi andra kullar att se fram emot... Ny hundras står på schemat 


Älsklingen och jag tog en långpromenad tillsammans.... Jag verkligen älskar våra långpromenader...


Igårkväll så var jag ute en snabb sväng med Lewis just innan Melodifestivalen. Det är ju inte ofta som man ser en bil som kommer lite för fort och sen kör rakt fram i en T-korsning. Den kom fort och det såg ut som om den var jagad. Efter kommer det en annan bil som kör fram och drar upp bilen i diket.. Snabbt därifrån... ????? Vad f-n är det som händer... (Bor jag i Vilda västern eller? det är ju inte längesen som jag och sambon åkte efter några grabbar på fyrhjuling...... Förresten så hade det varit inbrott på det stället som grabbarna hade varit inne på...)

Sen så ser jag att det var en  grabb som körde.. Typ 16 år och avställd bil... ( har ju bilregisterappen) Och vet vem ungen är... Fastän vi bor på landet så är det ju faktiskt inte ok att man släpper ut ungarna att övningsköra själv.. Jag är glad att jag inte gick på vägen där ungen kom.. Idag såg vi fler spår efter ungen... De hade kört fast på ett annat ställe innan.. och säkert blivit uppdragna därifrån också.


Som de flesta vet så har jag skilt mig. Suck säger jag bara.... Jag skulle kunna skriva en bok om de senaste åren i mitt liv.... Stämningar av forna kollegor, skilsmässan i sig blir en egen bok... Vad händer med allt? Bodelning och barnen osv...


Året som kommer blir ett styrelsefritt år. Jag har suttit i styrelsen i 6 år (tror jag) Det ska bli faktiskt bli skönt att avsluta arbetet... Jag kommer nog att sakna det. Men det är dags att gå vidare nya och förmågor ska föra styrelsearbetet vidare . Man ska inte sitta på samma stol för länge.

Jag önskar nya styrelsen lycka till  !


Nu ska jag kramas lite med min älskling 


Hej Hopp








Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards