Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Maria - 7 februari 2012 09:28

Det är nu 7 år sen som jag blev tilfrågad om jag ville arbeta i dvärgschnauzerringens styrelse. Jag blev väldigt glad och över det . Roligt att de ville ha med mig i styrelsen. Åren i styrelsen har varit både upp och ner, ris och ros. Mest upp och ros faktiskt. Jag har haft otroligt roligt och lärt mig massor. Vi har jobbat prestigelöst och  RAS är ett av de  stora arbeten som vi har genomfört, uppfödarutbildningen är en annan båt som vi har rott i hamn. Nu har jag inte så mycket mer energi kvar att ge ett styrelsearbete. Så jag väljer att inte stå till förfogande. Det är många nya namn som ska in i styrelsen   Ett av namnen har jag tjatat lite på förut att hon ska med in i styrelsen. Jag gillar henne och tror att hon kommer att göra ett bra arbete i styrelsen   Jag tror att det kommar att bli en bra styrelse. Jag önskar er lycka till!


En annan sak som jag tänker på är att det finns de som "kuppar" på årsmöten! Varför? Jag skulle känna det förnedrande att behöva "kuppa" mig in i en styrelse. Att inte vara på valberedningens förslag tyder kanske på att man inte är rätt ämne för ett arbete i styrelsen. Och om man "kuppar" sig in så vad tror man att man får för förtroende? Jag skulle aldrig lita på en sån människa! Den har ju bevisat att den kan gå bakom ryggen och bluffa till sig sånt den vill nå.

Man kanske ska arbeta i nån kommitte först för att visa sitt intresse för rasen. Eller visa hur mycket man vill arbeta. För det är inte bara att "sitta" i styrelsen.


I övrigt då? Jo, livet går framåt. Det kärvar lite i maskineriet. Dels så får jag inte mina vinterdäck som hör till min V70 av x-maken. Det är inte så att han behöver dem utan de bara ligger där.  Så min bil har stått sen första halkan. Som tur är så får jag låna min sambos bil så att jag kan komma till jobbet, hämta och skjutsa barn. Men vad hade hänt om jag inte hade haft en sambo? Vad handlar det om? Kan det vara makt, bitterhet eller?


Hallen är nästan helt klar. Det är endast några hyllor kvar i garderoben som ska på plats. Det har gått fort från det att skopan sattes i marken sent i höstas. Kilsta bygg är den firman som har skött hela bygget! Ska ni bygga något eller renovera så rekommenderar jag att ni tar kontakt med Kalle på Kilsta bygg!

Hund/trimhuset har fått färg på väggarna. Det är bara en strykning kvar. Sen ska det göras boxar. Självklart efter jordbruksverkets rekomendationer. Eller aningen större! Sen så tar jag hit länsstyrelsen så att de får godkänna det  . Kort kommer när det är färdigt  


Nu är det så att jag behöver shoppa lite...


Jag behöver en ny fön, några nya trimknivar. Har ni något att rekommendera?


Nä nu behöver jag bota min huvudvärk........


Hej hopp! 




Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards